چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران با تاکید بر رعایت فرهنگ جهادی، گفت: مدیریت و فرهنگ جهادی حلال تمامی مشکلات در عرصه های گوناگون است.

محمد باقر قالیباف

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف، سه شنبه شب پنجم فروردین در نشست صمیمی با مردم مشهد در بیت الجواد(ع) اظهار کرد: امروز فرهنگ و مدیریت جهادی گره گشای مشکلات در حوزه‌های مختلف است زیرا این فرهنگ می‌تواند ما را از فساد مالی و بی عدالتی درامان نگهدارد.

مدیریت جهادی به معنای پیروی از عقلانیت و اعتدال

شهردار تهران با اعلام اینکه مدیریت جهادی به معنای پیروی از عقلانیت و اعتدال، منطق و تدبیر است، افزود: فرهنگ جهاد و شهادت به همه ما می آموزد که دیگران در اولویت هستند و خدمت به مردم یک وظیفه است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس این فرهنگ و باور را در جامعه اسلامی ما نهادینه کرد و در حقیقت به همگان یاد داد که نمی توان با این مقوله با نگاهی سطحی برخورد کرد.

قالیباف یادآور شد: امروز جنگ با نظام اسلامی، جنگ اقتصادی و نظامی نیست بلکه آن چه در راس هجمه دشمن قرار دارد بحث فرهنگی است بنابراین باید در این زمینه بیشتر کار و تلاش کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر تقویت فرهنگ جهادی، تصریح کرد: امروز در عرصه فرهنگ دو دیدگاه اصل است یکی اینکه برخی بر این باورند که باید با دنیا کنار بیائیم، هرچند که ما با کسی جنگ و دعوا نداریم البته در این مسیر نباید عزت خود را زیر پا بگذاریم.

جنگ میان حق و باطل، جوهره انقلاب اسلامی است

وی افزود: مطابق دیدگاه دوم هم نباید از جوهره اصلی زندگی که جنگ حق و باطل و فقر و غناست بگذریم.

قالیباف بیان کرد: در انقلاب اسلامی مبنا نبرد میان حق و باطل است، چرا که امام نیز در آن دوران می‌فرمودند "جنگ ما جنگ فقر و غنا و جنگ با ظلم است"، بنابراین امروز هم باید این اصل را مبنای حرکت خود قرار دهیم.

وی جنگ میان حق و باطل را جوهره انقلاب و مدار حرکت دانست و گفت: امام راحل در جای دیگری فرمودند "انقلاب ما انفجار نور بود"، زیرا این انقلاب مسیر حرکت خود را از همان ابتدا مبارزه با باطل و ظالم قرار داد و کاری کرد که همه انسان ها از ظلمات به سمت نور هدایت شوند.

عیار در جامعه اسلامی حرکتهای جهادی است

شهردار تهران اظهار کرد: نقش دوران دفاع مقدس هم در روند انقلاب اسلامی بسیار موثر بود، زیرا باعث شد تا مردم و جوانان ما در کنار مبارزه با باطل، فرهنگ و مدیریت جهادی را بیاموزند و یاد بگیرند که عیار در جامعه اسلامی حرکت‌های جهادی است.

تاکید رهبری بر مدیریت جهادی

شهردار تهران تصریح کرد: بی تردید تاکید مقام معظم رهبری بر مدیریت جهادی به این دلیل است که این روش گره گشای مشکلات ما در عرصه اقتصادی و فرهنگی است و ما اعتقاد داریم که اگر در یک حرکت اقتصادی و فرهنگی، فرهنگ احسان نباشد، همان فرهنگ سرمایه داری در جامعه نهادینه شده و فساد افزایش می یابد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دسته‌های اصلی دیدگاه سیاسی گفت: یک دسته همین فرهنگ لیبرالیستی و عقلانیت مبتنی بر مادیات است و دسته دیگر فرهنگ انقلاب و خط امام و نبرد حق و باطل و منطبق بر سنت‌های الهی و جهادی است.

قالیباف تأکید کرد: در مسئله اعتدال باید بر مدار حق حرکت کنیم.

کد خبر 253983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز