همشهری آنلاین: شهردار تهران از افزایش۳۷ درصدی ایستگاه‌های آتش‌نشانی طی سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش تهران سما، محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 90 دستگاه خودروی جدید عملیاتی آتش‌نشانی که در محل برج میلاد تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: انصافا نیروهای آتش نشانی و عملیاتی ما از روحیه ایثارگری خوبی برخوردار هستند و آموزش دیده و منضبط هستند.امیدوارم در صورت بروز حوادث بتوانند به بهترین شکل امدادرسانی کنند و خدمات نیروهای آتش نشانی باعث شود تا شهروندان بیش از گذشته احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

 قالیباف در حاشیه این مراسم افتتاح طی سخنانی در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ابراز داشت: موضوعی که همواره در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها در اولویت مدیریت شهری بوده ، موضوع ایمنی و سلامت شهروندان است .یکی از ماموریت های ذاتی شهرداری تهران نیز موضوع آتش نشانی و حوادثی است که در شهر تهران اتفاق می افتد .چرا که در کمترین زمان ممکن ، با بهترین تجهیزات و با نیروهای آموزش دیده باید بتوانیم در محل حادثه حضور داشته باشیم .

وی ادامه داد: ما حدود 75 ایستگاه آتش نشانی داشتیم اما هم اکنون تعداد ایستگاه آتش نشانی به بیش از 103 ایستگاه رسیده و در آینده این رقم به 120 ایستگاه خواهد رسید. همچنین با توجه به ترافیک شهر تهران باید بتوانیم زمان بندی خود را برای رسیدن به محل حادثه به 4 دقیقه برسانیم . علاوه بر این باید تجهیزات خوب و نیروی انسانی آموزش دیده را برای توسعه ایستگاه ها در نظر بگیریم . در این راستا تجهیزات جدید در ایستگاه های مختلف مستقر شده اند و امروز نیز این 90 دستگاه خودروی عملیاتی جدید به ایستگاه ها ملحق خواهند شد. با توجه به اینکه در پایان سال قرار داریم افزایش خودروهای جدید ظرفیت و آمادگی بیشتری را رقم می زند.

شهردار تهران تاکید کرد: نیروهای آتش نشانی آموزش لازم را دیده اند و تجهیزات مناسبی را نیز در اختیار دارند . انصافا نیروهای آتش نشانی و عملیاتی ما از روحیه ایثارگری خوبی برخوردار هستند.ضمن اینکه آموزش مناسبی دیده اند و انضباط خوبی دارند. امیدوارم نیروهای آتش نشانی باعث شوند تا مردم ما بیش از گذشته احساس امنیت و آرامش داشته باشند و اگر حادثه ای به وقوع پیوست بتوانند به بهترین شکل ممکن امدادرسانی کنند .

قالیباف در پاسخ به سوالی درباره تدابیر اندیشیده شده برای چهارشنبه آخر سال گفت: طبیعتا اختصاص نقاط خاص برای این موضوع را باید از نیروی انتظامی سوال کنید چرا که ما مسوول این کار نیستیم اما به عنوان یک شهروند و خدمتگزار در این شهر می گویم با توجه به آنکه دهه فاطمیه در فرهنگ اسلامی و ایرانی مورد توجه همه مردم قرار دارد، از این رو امسال حال و هوای ایام عید متفاوت تر از هر زمان دیگری است. طبیعتا هم مردم عزیز ما این مساله را رعایت می کنند و هم دستگاه های ذیربط از جمله نیروی انتظامی به این مساله توجه دارند .

وی ادامه داد: البته حتما پیش بینی های لازم درباره بحث مربوط به چهارشنبه آخر سال صورت می گیرد اما به دلیل اینکه این ایام ، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است خواهید دید که در فرهنگ مردم این بحث با سال های گذشته متفاوت است . همچنان که در ایامی که دهه محرم و سال نو با یکدیگر متقارن بودند مردم رعایت می کردند . همچنان که براساس چرخش شمسی و قمری عید سعید غدیر نیز در ایام سال نو قرار داشته و طبیعتا مردم استفاده کرده اند .

قالیباف به بهره برداری از مرکز آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اشاره کرد و گفت : این مرکز در صالح اباد تهران واقع شده که هم زمان با بهره برداری از این 90 دستگاه خودروی جدید کار خود را آغاز کرده است. یکی از افتخارات این دوره شهرداری تهران آن است که بهترین مرکز آموزش برای شهر تهران ، سایر شهرهای کشور و دیگر کشورها را راه اندازی کرده است چرا که این مرکز آموزش مورد تایید مراکز بین المللی بوده و از قابلیت های بسیارخوبی نیز برخوردار است .

کد خبر 253320
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز