همشهری آنلاین: پیکر مطهرˈ محرم نظریˈ از جانبازان ۷۰ درصد دفاع مقدس روز سه شنبه با حضور مردم شهید پرور شهرستان فردیس استان البرز تشییع شد.

جانباز

در آیین با شکوه تشییع پیکر این یادگاردفاع مقدس که درمیان حزن و اندوه مردم انقلابی در شهرک وحدت فردیس برگزار شد، مسوولان استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند.

فرماندار فردیس دراین مراسم که گروه های مختلف مردمی نیز حضور داشتند،گفت: شهید نظری از جمله رزمندگانی بود که در هشت سال دفاع مقدس برای ایران اسلامی حماسه آفرید و در دی ماه سال 66 درمنطقه عملیاتی ماموت واقع در غرب کشور از ناحیه نخاع، کمر و شکم مجروح شد.

ˈمهدی مهرورˈ ادامه داد: این جانباز شهید به رغم تحمل سالها درد و رنج ناشی از مجروحیت و آثار سلاح شیمیایی، همواره لبیک گوی ولایت بود.

وی گفت: این شهید والامقام سرانجام پس از 27 سال تحمل درد و رنج سحرگاه سوم فروردین ماه در بیمارستان ساسان تهران به همرزمان شهیدش پیوست.

پیکر این شهید در گلزار شهدای شهرستان ملارد استان تهران به خاک سپرده شد.

شهید محرم نظری در سال 1337 در شهرستان خلخال استان اردبیل درخانواده ای مومن و متدین دیده به جهان گشود.

وی سال 66 برای دفاع از کیان ایران اسلامی عازم جبهه های جنگ حق علیه باطل شد و در دی ماه همان سال به درجه جانبازی نایل آمد.

از این اسوه جانبازی و شهادت، چهار فرزند -دو دختر و دو پسر- به یادگار مانده است.

مردم شهرستان فردیس استان البرز در دوران دفاع مقدس یکهزار و700 شهید و حدود شش هزار جانباز تقدیم آرمانهای والای نظام اسلامی کردند.

کد خبر 253899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز