همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: عامل محدثه انقلاب اسلامی ایران حضرت امام‌خمینی (ره) بودند که با هدایت پیامبرگونه، درخت انقلاب را غرس کردند.

شهیدی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام شهیدی که شب گذشته (12 خردادماه) در آخرین شب گردهمایی جانبازان شهر تهران در تالار خلیج‌فارس باغ موزه دفاع‌مقدس تهران سخن می‌گفت، افزود: زمانی که انقلاب تازه به پیروزی رسیده بود توسط حوادث مختلف بویژه جنگ تحمیلی استکبار جهانی رو به سقوط می‌رفت، اما مردم با حضور در صحنه‌های مختلف در دفاع از انقلاب، ایثار کردند و در این میان عده‌ای نیز به مقام شهادت یا جانبازی نایل آمدند. این‌ها همان کسانی هستند که عامل باقی‌ ماندن انقلاب محسوب می‌شوند و ما با کمک آن‌ها مشکلات را از سر راه برداشتیم. بنابراین امروزه وظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل امروز و آیندگان منتقل کنیم.

در ادامه مراسم، شاکری از جانبازان دوره دفاع مقدس هم گفت: تجلیل موزه‌ای از شهدا و ایثارگران چیزی به آن‌ها اضافه نمی‌کند، چون نیازی به این تجلیل‌ها ندارند؛ بلکه این ما هستیم که باید ویژگی‌های آن‌ها را در جامعه نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت ما را در مقابل هر مشکلی بویژه مشکلات تحمیل شده از طرف دشمنان پیروز می‌کند. همان‌طور که در جنگ تحمیلی و در نهایت غربت در مقابل سیل کمک‌های ایادی غرب و برخی کشورهای منطقه پیروز شدیم.

در پایان مراسم مهندس مهدی چمران - عضو شورای شهر تهران - گفت: دشمن همواره تلاش دارد روحیه ایثار و شهادت را به عنوان یک شاخصه در مقاومت از مردم بزداید، چون نقش این نوع مقاومت را در جنگ تحمیلی دیده است.

وی افزود: تکیه ما در مشکلات به همین فرهنگ است، بنابراین ما نیازی به آن طرف آب‌ها نداریم بلکه باید از همین ظرفیت داخلی به نحو احسن استفاده کنیم.

کد خبر 261493
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha