همشهری آنلاین: دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه 8 تیرماه به طور غیر منتظره ای وارد کابل شد و با رئیس جمهور افغانستان گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، بان کی مون در جریان سفر خود به افغانستان علاوه بر "حامد کرزی" رییس جمهور افغانستان، مذاکراتی را با نمایندگان فرماندهی ناتو در افغانستان از جمله ژنرال "دن مک نیل"فرمانده نیروی های ائتلاف بین المللی در افغانستان (ایساف) انجام داد.

به گفته ادرین ادواردز، نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان هدف سفر دبیر کل ، تامین هماهنگی نزدیک میان سازمان ملل متحد و دولت افغانستان و فعالیت مشترک میان آنهاست.

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان نیز اعلام شده در دیدار دبیرکل سازمان ملل متحد با آقای کرزی "طرفین در مورد اوضاع افغانستان و منطقه، مبارزه علیه تروریسم" و همچنینی افراطگرایی، گسترش همکاری منطقه ای، مبارزه با قاچاق موادمخدر و بازسازی افغانستان بحث و تبادل نظر شده است.

بر اساس این اطلاعیه،آقای بان کی مون ضمن تجدید تعهد آن سازمان در حمایت از حکومت افغانستان و برنامه های رئیس جمهور این کشور از تداوم کمک های جامعه جهانی به مردم افغانستان اطمینان داد.

وی همچنین خواستار تسریع روند معشیت جایگزین و رشد اقتصادی برای کشاورزان افغانی شد و آن را در مبارزه علیه کشت موادمخدر مفید دانست.

این نخستین سفر دبیرکل سازمان ملل متحد به افغانستان پس از انتخاب وی به این سمت است.

کد خبر 25381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز