همشهری آنلاین: حامد کرزای رییس جمهوری افغانستان ، عملیات "کور" سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و نیروهای تحت امر آمریکا را در افغانستان به ‌شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، کرزای روز شنبه (2 تیر) در کاخ ریاست جمهوری به خبرنگاران گفت: همانگونه که قبلا هم گفتم، از نظر ما، عملیاتی که موجب کشته و مجروح شدن غیرنظامیان می‌شود، غیرقابل قبول است و بیش از این تحمل نمی‌شود.

به گفته رییس جمهوری افغانستان، عملیات کور این نیروها تنها ظرف یک هفته موجب کشته شدن ‪ ۹۰‬غیرنظامی شده است. [جزئیات بیشتر]

در حملات ناتو به منطقه هلمند که روز جمعه رخ داد، 25غیرنظامی از جمله 12 نفر از اعضای یک خانواده کشته شدند.

درهمین حال به گزارش ایرنا دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی ناتو نیز با اذعان به کشته شدن شمار زیادی از غیر‌نظامیان افغان در بمباران هوایی نیروهای ناتو در روستایی در افغانستان، از وقوع این حادثه ابراز تاسف کرد.

هوپ شفر، در کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع کانادا افزود: این حادثه بسیار غم‌انگیز بود و نیروهای ناتو و نیروهای پلیس افغان باید به طور جدی مورد بازپرسی قرار گیرند.

وی طالبان را در این حادثه سهیم دانست و گفت: طالبان از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

براساس گزارش سازمان "دیده‌بان حقوق بشر"، بیش از یکهزار غیر نظامی افغان در جریان خشونت‌ها و حملات نظامی در سال 2006 در افغانستان جان باخته اند. [جرئیات بیشتر]

کد خبر 24908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز