دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمریکایی‌ها چند روز پس از انتشار اخباری مبنی بر مرگ بن‌لادن بر اثر یک بیماری ریوی اعلام کردند که وی زنده است و در پاکستان استقرار دارد.

به گزارش ایسنا، مدیر اداره‌ اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد: اسامه بن لادن رهبر القاعده زنده است و در بخشهای ناآرام پاکستان در مرز افغانستان پناه گرفته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی میدل ایست آن لاین، مایک مک کانل مدیر اداره‌ اطلاعات ملی آمریکا همچنین دولت پرویز مشرف رییس جمهور پاکستان را به اجازه دادن به گروه القاعده در تجدید قوا از طریق معاهده صلح منعقد شده با رهبران قبایل پاکستان در مناطق مرزی این کشور متهم کرد، اما وی اعلام کرد که با این حال مشرف یک هم پیمان مهم آمریکا به شمار می‌رود.

این اظهارات مک کانل در حالی اعلام شده است که کاخ سفید از رد حملات نظامی علیه شبه نظامیان درون پاکستان امتناع کرده است.

در واکنش به این اظهارات، آفتاب شرپائو وزیر کشور پاکستان گفت: موضع ما این است که اسامه بن لادن رهبر القاعده در پاکستان حضور ندارد.‌ اگر کسی اطلاعاتی درباره مکان حضور بن لادن در پاکستان دارد باید این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد تا ما بتوانیم وی را دستگیر کنیم.

بر اساس گزارش منتشر شده‌ اخیر توسط یک نهاد اطلاعاتی آمریکا، مشخص شد که گروه القاعده در پناهگاه امن خود در پاکستان تجدید قوامی‌کند و قصد دارد تلفتات سنگینی را با حملات جدید به آمریکا وارد کند.

مک کانل  نیز در این خصوص گفت: بجای راندن القاعده به بیرون، آنها یک پناهگاه امن برای آموزش و به خدمت گرفتن نیروها ایجاد کرده‌اند. گروه القاعده حتی توانایی بازیابی پیشرفت‌هایی را نیز دارد.

وی افزود: تقریبا شش سال پس از حملات 11 سپتامبر القاعده هنوز قصد دارد عملیات متعددی را در آمریکا ترتیب دهد.

در همین حال، خورشید قصوری وزیر خارجه پاکستان، به شبکه سی.ان.ان گفت که بن لادن در پاکستان نیست.

وی تاکید کرد: ما بارها اعلا کردیم که رهبر القاعده در پاکستان نیست. اگر کسی اطلاعات غیر از این دارد ارایه دهد.

وی همچنین تصریح کرد: به غیر از نوار صوتی جدید بن لادن ما نزدیک به یک سال است که از وی هیچ چیزی نشنیده‌ایم.

کد خبر 27257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز