همشهری آنلاین: گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در اظهارات خصمانه بر ضد جمهوری اسلامی ایران مدعی دخالت تهران در امور داخلی افغانستان شد.

به گزارش مهر، شبکه العربیه اعلام کرد نواری از سخنان گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان به دست آورده  است که طی آن وی با حمله شدید به ایران، این کشور را به تلاش بر ضد منافع افغانستان متهم کرده است.

بر اساس این گزارش، حکمتیار در این نوار مدعی شده است : اگر همکاری ایران و آمریکا نبود، واشنگتن نمی توانست به افغانستان وعراق حمله کند.

در این نوار حکمتیار ادعا می کند:  آنچه این روزها درباره اختلافات آمریکا و ایران با یکدیگر گفته می شود، چیزی جز تبلیغات و شایعات دستگاههای اطلاعاتی نیست؛ اگر کمک ایران به ارتش آمریکا نبود، ایالات متحده آمریکا قادر نبود به عراق وافغانستان حمله کند ایران از جبهه ائتلاف شمال که با حمایت تانکهای آمریکایی وارد افغانستان شد، حمایت می کرد .

در ادامه این نوار حکمتیار ادعاهای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دخالت در امور داخلی افغانستان را مطرح می کند و ادعا می کند: ایران همچنان در امورداخلی افغانستان ازطریق همپیمانانش از ائتلاف شمال دخالت می کند که در داخل افغانستان حضور دارند.

حکمتیار همچنین در این نوار مدعی زنده بودن اسامه بن لادن سرکرده شبکه تروریستی القاعده شده است.

 شبکه العربیه بارها اتهامات بی اساس رهبر حزب اسلامی افغانستان علیه جمهوری اسلامی ایران را در بخشهای مختلف خبری خود بازتاب داده است.

کد خبر 22000

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز