یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یادواره ۵۸۰۰ شهید اعزامی سراسر کشور به مناطق عملیاتی گیلانغرب در مجموعه ورزشی شهدای شهر گیلانغرب برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سردار عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در این مراسم،گفت: اقتدار امروز نظام اسلامی ما به برکت خون شهدا و هدایت آنهاست. عامل پیروزی ما در دوران هشت سال دفاع مقدس ایمان، اعتقاد و شهادت‌طلبی رزمندگان اسلام بود که به پیروی از راه امام حسین (ع) و پیوند با شهدای کربلا و صدر اسلام بر عهد و پیمان خود ثابت قدم ماندند. امروز برکت وجود شهداست که جامعه ما را اداره و به پیش می‌برد.

وی اظهار کرد: ما قدرت شناخت شهدا را نداریم، آنها با شهدایی که در رکاب پیامبر و ائمه اطهار (ع) بودند، پیوند داشتند.

سردار قدرت‌الله احمدی‌پور فرمانده لشکر 29 سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه نیز هدف از برگزاری این یادواره را معرفی فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و فداکاری دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان بیان کرد. رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس از خود گذشتند تا در راه دفاع از نظام و کیان اسلامی جانفشانی کنند، امروز ایران اسلامی را سربلند کرده‌اند و ناظر بر اعمال ما هستند و ما به پشتوانه شهدا همواره به پای امام و رهبری خواهیم ایستاد.

حجت الاسلام مهری امام جمعه گیلانغرب نیز گفت: امروز هر آنچه که داریم از ایثار شهدا و بردباری خانواده های آنهاست و وظیفه ما ادامه راه شهدا و پیروی از آرمان‌های آنها است.

خانواده‌های شهدای شاخص اعزامی به گیلانغرب پس از حضور در مزارهای شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا از نمایشگاه ادوات نظامی، عکس شهدا و نمایشگاه صنایع دستی محلی در محل مجموعه ورزشی بازدید کردند و پس از مراسم نیز عازم مناطق عملیاتی و رزمگاه شهدا شدند.

این یادواره در راستای کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه که سال آینده برگزار می‌شود، برپا شد.

کد خبر 253333
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز