همشهری آنلاین: مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به شهادت طلبه ناهی از منکر شهید خلیلی گفت: باید مسائل مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر در دادگاه ویژه‌ای با حضور قضات کاردان مورد بررسی قرار گیرد.

حسین شریعتمداری

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به شهادت شهید علی خلیلی شهید امر به معروف و نهی از منکر گفت: در بحث شهادت این عزیز بزرگوار چند نکته باید مدنظر قرار بگیرد نکته اول عدم پذیرش این عزیز بزرگوار از سوی برخی مراکز درمانی بود که این مسئله به هیچ عنوان در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و البته نکته انسانی نیز محسوب نمی‌شود.

وی افزود: نکته بعدی درخصوص نحوه برخورد با چنین مسائلی از سوی قوه قضائیه و همچنین مجلس است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: تمام مردم عزیز در مقابل شهادت چنین بزرگواری احساس مسئولیت می‌کنند نباید فضا به گونه‌ای باشد که یک مجری امر به معروف و نهی از منکر اینگونه از سوی اراذل مورد حمله قرار بگیرد و چنین اتفاقی روی دهد.

شریعتمداری گفت: مجلس باید اصل هشتم قانون اساسی را که مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است و باید برای آن قانون وضع کند و قانون دقیقی برای آن تنظیم شود.

وی افزود: از سوی دیگر قوه قضائیه باید برای رسیدگی به اینگونه امور و به خصوص موارد مرتبط به امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دهد.

مدیرمسئول کیهان ادامه داد: موضوع نباید به دست برخی قضات که به جوانب مختلف موضوع آگاه نیستند بیفتد و باید اینگونه مسائل در دست قضات ویژه‌ای که آشنا به اینگونه مسائل هستند تمرکز پیدا کند.

شریعتمداری گفت: در این صورت ما شاهد به وجود آمدن چنین مسائلی در سطح جامعه نخواهیم بود.

کد خبر 253893
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز