چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

گروه حوادث: درحالی‌که زوج پزشک پس از سرقت ۳۰۰میلیون تومانی از خانه‌شان، ماجرا را به پلیس گزارش نکرده بودند، راز این سرقت با زیرکی مرد صراف فاش شد.

بی‌خبری عجیب زوج پزشک از سرقت ۳۰۰میلیونی


24دی‌ماه امسال مردی به یک صرافی در خیابان جمهوری رفت تا مقداری ارز خارجی که ازجمله 3هزار دلار آمریکا و 2500یورو به ارزش 30میلیون تومان را به ریال تبدیل کند. مرد صراف که به رفتار این مرد مشکوک شده بود همان موقع با پلیس تماس گرفت و مأموران را در جریان قرار داد. بعد از آن، تیمی از مأموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران راهی صرافی شدند و مرد مرموز را دستگیر کردند.

این مرد 42ساله در بازجویی‌ها خود را سرایدار یک مجتمع مسکونی در شمال تهران معرفی کرد و مدعی شد که ارزی که در اختیارش بود متعلق به یکی از ساکنان خارجی ساختمان است. به گفته سرایدار، ‌این شخص اهل یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا بود که ارزها را در اختیار او قرار داده بود تا وی آنها را به پول ایران تبدیل کند.بعد از ادعای مرد سرایدار، مأموران راهی مجتمع مسکونی در منطقه تجریش شدند و در تحقیقات میدانی دریافتند که ادعای وی دروغ است. چرا که اصلا شخص خارجی که اهل یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا باشد در ساختمان مورد نظر زندگی نمی‌کند.

راز یک سرقت

مرد سرایدار که خود را در بن بست گرفتار می‌دید به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت از خانه زن و شوهر پزشک متخصصی که در ساختمان زندگی می‌کردند اعتراف کرد. وی مدعی شد که ارزهای خارجی را از خانه این زوج دزدیده است.
با افشای این حقیقت، مأموران باردیگر راهی مجتمع مسکونی شدند و بعد از شناسایی زن و شوهر پزشک دریافتند که آنها اطلاعی از سرقت یورو و دلارهایشان نداشته‌اند. آنها گفتند که هربار که پول و ارزهای داخل گاوصندوق کم می‌شد، زن و شوهر تصور می‌کردند که دیگری آنها را برداشته و برای انجام کارهای خود و زندگی‌شان، خرج کرده است. به همین علت موضوع را پیگیری نکرده بودند. مرد پزشک بعد از حضور در اداره آگاهی به مأموران گفت: علاوه بر کم شدن پول‌هایی که داخل گاوصندوق بود، متوجه کم شدن برخی وسایل خانه از قبیل تابلو فرش، قالیچه دستباف، گردنبند و انگشتر برلیان شده بودیم اما تصورمان این بود که این وسایل را زن نظافتچی که کارهای نظافت خانه مان را انجام می‌داده برداشته است. اما چون دلیل و زمان کافی برای طرح شکایت نداشتیم، موضوع را به پلیس اطلاع ندادیم.

زوج حواس‌پرت

با مشخص شدن این موضوع، مأموران به بازجویی از سرایدار ادامه دادند و او به سرقت از خانه زوج پزشک در چند مرحله اعتراف کرد. وی گفت: اوایل مهرماه بود که زوج پزشک به سفر خارج از کشور رفتند. پس از رفتن آنها درحالی‌که مشغول نظافت راه پله‌های مجتمع بودم چشمم به کلیدی افتاد که زن و شوهر به‌خاطر حواس پرتی روی در جا گذاشته بودند. وارد خانه‌شان شدم و پس از پیدا کردن دفترچه خرید گاوصندوق موفق شدم رمز آن را به‌دست آورم.

وی ادامه داد: آن روز هیچ سرقتی انجام ندادم. فقط از روی دسته‌کلید، یدکی ساختم تا شاید روزی از آن استفاده کنم. حتی بعد از اینکه زوج پزشک از سفر برگشتند، دسته کلید را تحویلشان دادم و اتفاقا آنها خیلی از من تشکر و قدردانی کردند که در این مدت مراقب خانه‌شان بوده‌ام. بعد از آن تصمیم به سرقت گرفتم. متهم افزود: با توجه به اطلاعاتی که از زمان ورود و خروج آنها داشتم هربار زمانی که زن و شوهر در خانه نبودند با دسته کلیدی که ساخته بودم واردخانه می‌شدم و مقداری پول و ارز از داخل گاوصندوق برمی‌داشتم. این اواخر علاوه بر پول و ارز، انگشتر برلیان، ‌تابلو فرش، ‌فرش دستباف و...هم از داخل خانه آنها دزدیدم.

سرهنگ داوود فرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم، 2 خریدار اموال مسروقه از او نیز دستگیر شدند و تعدادی از اموال مسروقه از آنها کشف شد. وی ادامه داد: ارزش سرقت‌های سریالی مرد سرایدار از خانه زوج پزشک 300میلیون تومان بوده است که در تحقیق از متهم مشخص شد وی با بخشی از پول‌های سرقتی اقدام به خرید یک آپارتمان در منطقه میدان امام حسین کرده است. تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 252877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز