یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

گروه حوادث: نخستین جنایت سال۹۳ در شهرستان پیشوا را پسر ۱۹ساله‌ای رقم زد.

متهم

او که به‌خاطر سرقت طلا و جواهرات، راهی خانه معلم بازنشسته شده بود، وقتی نقابش کنار رفت و شناسایی شد، دست به جنایتی خونین زد.راز این سرقت خونین پنجم فروردین‌ماه فاش شد. آن شب مردی با پلیس پیشوا تماس گرفت و به مأموران گفت: ساعتی قبل در خانه نشسته بودم و مشغول تماشای فیلم بودم که سرو صدایی از کوچه شنیدم. همان لحظه پشت پنجره رفتم و دیدم پسر جوانی از درخت بالا رفته است و دوستش نیز پایین ایستاده بود. در ابتدا تصور کردم که شیطنت‌های پسرانه است برای همین اهمیتی ندادم اما چند دقیقه بعد ناگهان صدای شکستن شیشه‌های خانه زن همسایه را که تنها زندگی می‌کرد شنیدم برای همین احتمال می‌دهم که حادثه‌ای رخ داده باشد و آن 2 پسر برای سرقت وارد خانه همسایه شده باشند.

جنایت خونین

با این تماس، تیمی از مأموران پلیس به محل حادثه رفتند و وارد آپارتمان زن تنها شدند. مأموران بعد از ورود به آنجا با جسد غرق در خون این زن روبه‌رو شدند که در سالن پذیرایی افتاده بود. در بررسی‌ها مشخص شد که این زن حدود 65سال سن داشته و معلم بازنشسته بوده است. وی بعد از مرگ شوهرش به تنهایی در آپارتمان شخصی‌اش زندگی می‌کرد و زندگی کاملا آرامی داشت.

ماموران در مرحله بعد به بازرسی از داخل خانه پرداختند و با دیدن شیشه‌های شکسته در بالکن دریافتند که عاملان جنایت از داخل بالکن وارد آپارتمان وی شده‌اند. برای همین با توجه به اظهارات مرد همسایه این فرضیه قوت گرفت که متهمان همان پسران جوانی باشند که برای اجرای نقشه سرقت از درخت بالا رفته تا خود را به آپارتمان قربانی برسانند.
ماموران در بررسی صحنه جنایت متوجه آثار به هم ریختگی شدند که نشان از درگیری مقتول با عاملان جنایت می‌داد. همچنین در ادامه مشخص شد که طلا و جواهرات قربانی نیز به سرقت رفته است. به همین‌خاطر فرضیه جنایت با انگیزه سرقت قوت یافت.

یک سرنخ

به‌دنبال این حادثه، ‌تیم تجسس پلیس پیشوا با دستور قاضی، جست‌وجوی خود را برای شناسایی عاملان جنایت نوروزی آغاز کردند و همزمان با انتقال جسد قربانی به پزشکی قانونی به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند تا اینکه یکی از آنها سرنخی را پیش روی تیم تحقیق قرار داد. وی اظهار داشت که شب حادثه علی پسر همسایه را دیده که سراسیمه درحالی‌که یک ساک در دست داشت از آپارتمانشان خارج شده بود. علی در همان ساختمان و آپارتمان روبه‌رویی قربانی سکونت داشت برای همین وی به‌عنوان مظنون حادثه تحت تعقیب قرار گرفت.

دستگیری در ویلای شمالی

بررسی‌ها نشان می‌داد که علی بعد از جنایت به طرز مرموزی ناپدید شده و حتی خانواده‌اش نیز اطلاعی از مخفیگاه وی ندارند. برای همین مأموران اقدامات اطلاعاتی خود را شروع کردند تا اینکه ردی از متهم در یکی از شهرهای شمالی کشور به‌دست آمد. سرانجام کارآگاهان در کمتر از 24ساعت موفق شدند متهم تحت تعقیب را در ویلای عمه‌اش دستگیر کنند و به پلیس پیشوا انتقال دهند.

ماموران در نخستین اقدام به بازجویی از این پسر 19ساله پرداختند. وی در حالی خود را بی‌گناه می‌دانست که آثار خراش روی صورت وی نشان از درگیری او با مقتول می‌داد. همچنین تمام شواهد و مدارک علیه وی بود تا اینکه سرانجام این پسر جوان لب به اعتراف گشود و به جنایت اعتراف کرد.

پسرجنایتکار در توضیح ماجرا گفت: چندین بار زن همسایه را در راه پله‌ها دیده بودم. برق طلاها و جواهراتش مرا حسابی وسوسه کرده بود تا اینکه سرانجام نقشه سرقت کشیدم چون می‌دانستم او طلا و جواهرات زیادی در خانه‌اش نگه می‌دارد. وی ادامه داد: شب حادثه خانواده‌ام برای عید دیدنی به خانه یکی از بستگانمان رفته بودند. من آن شب همراهشان نرفتم، وقتی یکی از دوستانم با من تماس گرفت و مرا به خانه‌اش دعوت کرد، به آنجا رفتم و با هم مشروبات الکلی مصرف کردیم. آن شب درباره زن همسایه و سرقت طلا و جواهراتش صحبت شد، برای همین تصمیم گرفتیم همان شب نقشه‌مان را عملی کنیم.

وی ادامه داد: همراه دوستم همزمان با پخش یکی از سریال‌های نوروزی از خانه بیرون رفتیم. با نقاب صورتم را پوشانده بودم تا شناسایی نشوم چون زن همسایه مرا می‌شناخت. از درخت بالا رفتم و خود را به بالکن خانه قربانی رساندم. پشت سر من هم دوستم از درخت بالا آمد. دربالکن قفل بود مجبور شدم شیشه را بشکنم. وقتی وارد خانه شدم، زن تنها که مشغول تماشای تلویزیون بود به‌شدت ترسید. با تهدید چاقو از او خواستم تا سکوت کند اما او با من درگیر شد. مرتب به‌صورتم چنگ می‌زد تا اینکه نقابم پاره شد و آنجا بود که مرا شناخت. مجبور شدم با ضربات چاقو او را به قتل برسانم تا شناسایی نشوم. بعد از قتل، طلا و جواهراتش را سرقت کردم و با برداشتن وسایل از خانه‌مان پا به فرار گذاشتم اما خیلی زود شناسایی شدم.

سرهنگ سلمان آدینه‌وند فرمانده انتظامی پیشوا با اعلام این خبر به همشهری گفت: با دستگیری متهم، طلا و جواهرات مسروقه که ارزش آنها در حدود 60میلیون تومان بود، کشف شد. همچنین 2 جوان شرور که از همدستان متهم بودند و در سرقت و فراری دادن او نقش داشتند نیز دستگیر شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها همچنان ادامه دارد.

کد خبر 254923
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز