گروه حوادث: سارق سابقه‌دار به‌محض آزادی از زندان رشت دست به سرقت زد.

متهم سرقت

وی با خودروی مسروقه، زنان را به‌عنوان مسافر سوار می‌کرد و با آبمیوه مسموم آنها را بیهوش می‌کرد تا اموالشان را سرقت کند.12فروردین‌ماه مأموران گشت پلیس آگاهی تهران در میدان قیام، به یک پراید مشکی مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. در بازرسی داخل خودرو چندین گوشی موبایل، اسناد و مدارک متعلق به افراد مختلف، چند بسته قرص خواب آور و یک قبضه اسلحه کمری تقلبی کشف شد و مرد جوان در همان بازجویی‌های نخست اعتراف کرد که همه اموال مسروقه متعلق به زنانی است که طعمه او شده بودند.

با اعترافات مرد جوان، پرونده در اختیار مأموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و در تحقیقات مشخص شد که خودروی پراید متهم سابقه سرقت دارد و هشتم فروردین‌ماه در شهر شیراز به شیوه بیهوشی سرقت شده است.
متهم درخصوص ماجرای سرقت پراید گفت: در شیراز به‌عنوان مسافر سوار خودروی پراید شدم. در بین راه سر صحبت را با راننده باز کردم. به دروغ گفتم که مأمور قوه قضاییه هستم و با چرب زبانی اعتماد وی را جلب کردم. در ادامه مدعی شدم که به‌خاطر ارتباط با برخی مقامات مهم قضایی کشور می‌توانم به راحتی برایش وام بگیرم.

بدین‌ترتیب با وی دوست شدم و در بین راه به بهانه خرید آبمیوه از ماشین پیاده شدم. در یک لحظه داروی خواب آوری که از قبل آماده کرده بودم را داخل لیوان آبمیوه راننده ریختم. راننده پراید بعد از نوشیدن آبمیوه بیهوش شد و من نیز او را کنار خیابان رها کردم و ماشینش را دزدیدم. از آنجا به اصفهان رفتم. پس از چند روز به تهران آمدم و به بهانه مسافرکشی دست به سرقت از زنان می‌زدم که دستگیر شدم.

سرقت در بندرانزلی

در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم نخستین سرقت خود را چند ساعت پس از آزادی از زندان انجام داده است. این مرد در ادامه اعترافاتش گفت: 18اسفند 92از زندان رشت آزاد شدم. من به اتهام سرقت در زندان بودم و به محض آزادی یک خودروی پراید در بندرانزلی دزدیدم و با آن به تهران آمدم. بعد از چندین فقره سرقت به شیوه بیهوشی، ‌ماشین را در تهران رها کرده و به شیراز رفتم.وی در ادامه بازجویی درخصوص سرقت هایش در پایتخت گفت:

برای اجرای نقشه‌ام یک اسلحه قلابی خریدم و بعد از آن زنان را به‌عنوان مسافر سوار ماشین می‌کردم. در بین راه سر صحبت را باز و با معرفی خود به‌عنوان مأمور اعتمادشان را جلب می‌کردم. آنها با دیدن اسلحه حرف هایم را باور می‌کردند و وقتی آبمیوه تعارف می‌کردم، با خیال راحت لیوان را سر می‌کشیدند و بیهوش می‌شدند. من هم بعد از سرقت پول، گوشی موبایل، طلا و جواهرات، اموال و مدارکشان آنها را در کوچه‌های فرعی رها می‌کردم.

با توجه به اعترافات متهم، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از مالباخته‌ها شدند که در دام این سارق گرفتار شده بودند.
سرهنگ داوود فرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: قرار قانونی از سوی قاضی پرونده صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفته است ؛ شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 255211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز