گروه حوادث: جنایتکار تحت تعقیب پس از فرار از دست مأموران پلیس در لرستان، با همدستانش راهی اراک شد و باند سرقت راه‌انداخت.

متهم

اعضای این باند با معرفی خود به‌عنوان دانشجو خانه‌ اجاره می‌کردند و شب‌ها دست به سرقت از خانه‌ها می‌زدند.
سردسته این باند مرد جوانی به نام امیر است که به اتهام قتل 2نفر در خرم‌آباد، تحت تعقیب پلیس بود. ماجرا از این قرار بود که چند‌ماه پیش نزاع خونینی در یکی از محله‌های خرم‌آباد درگرفت که باعث مرگ 2نفر شد. امیر یکی از شرکت‌کنندگان در این نزاع بود که پس از درگیری خونین فرار کرد و کسانی که به اتهام شرکت در این نزاع دستگیر شده بودند، در بازجویی‌ها گفتند که هر دو قتل توسط امیر صورت گرفته و او یکی از قربانیان را با چاقو و دیگری را به ضرب گلوله از پای درآورده است. به این ترتیب مرد جوان به اتهام قتل 2نفر تحت تعقیب قرار گرفت اما پلیس هیچ ردی از او به‌دست نیاورد.

باند سرقت در مشهد

امیر که می‌دانست درصورت دستگیری حکم سنگینی در انتظارش است، با 2نفر از دوستانش به مشهد گریخت و زندگی مخفیانه‌ای را در آنجا در پیش گرفت. او برای تأمین مخارج زندگی خود تصمیم به سرقت گرفت و با دوستانش نقشه سرقت از خانه‌ها را طراحی کرد. شگرد آنها اینگونه بود که ابتدا خانه‌های خالی را شناسایی می‌کردند و شبانه با تخریب قفل در، وارد خانه شده و دست به سرقت طلاها و پول‌ها و لوازم باارزش کم حجم می‌زدند. با افزایش سرقت‌ها، مأموران در جریان ردزنی‌ها توانستند به سرنخ‌هایی از امیر و همدستانش دست یابند اما آنها که از ماجرا باخبر شده بودند تصمیم به فرار گرفتند. هر سه متهم مشهد را ترک کردند و راهی استان مرکزی و شهرستان ساوه شدند. آنها با اجاره کردن خانه‌ای در این شهر، در آنجا مخفی شدند اما پلیس اطلاعات زیادی از آنها به‌دست آورده بود و توانست مخفیگاه آنها را شناسایی کند. سرهنگ احمدی، رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی می‌گوید: تیرماه امسال بود که محل اختفای این باند از سوی تیم‌های ویژه محاصره شد و آنها در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

نقشه فرار

هر سه متهم با توجه به سرقت‌هایی که در مشهد مرتکب شده بودند، در اختیار پلیس این شهر قرار گرفتند و به آنجا منتقل شدند. در جریان تحقیقات پلیس مشهد بود که مشخص شد امیر اتهام قتل 2نفر را نیز در پرونده خود دارد و به همین دلیل قرار شدوی در اختیار پلیس خرم‌آباد قرار بگیرد. مدتی بعد مرد جوان درحالی‌که مأموران بدرقه او را همراهی می‌کردند، به خرم‌آباد منتقل شد اما درست در ورودی این شهر حادثه عجیبی رخ داد. 2نفر از دوستان امیر که خبر داشتند وی در حال انتقال به خرم‌آباد است، نقشه‌ای کشیدند تا او را فراری دهند. زمانی که خودروی حامل متهم به ورودی خرم‌آباد رسید، یک خودروی سواری با خودروی حامل متهم تصادف و آن را متوقف کرد. پس از آن 2مرد از خودروی سواری پیاده شدند و با تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت، مأموران بدرقه را خلع سلاح کرده و امیر را فراری دادند.

ما دانشجوییم!

امیر و 2همدستش پس از فرار راهی شهرستان اراک شدند و با معرفی خود به‌عنوان دانشجو، خانه‌ای اجاره کرده و زندگی مخفیانه خود را در این شهر شروع کردند. سرهنگ احمدی می‌گوید: این سه متهم برای تأمین مخارج خود شروع به سرقت از خانه‌ها کردند. آنها در تاریکی شب وارد خانه‌هایی می‌شدند که دسترسی به بالکن آنها راحت بود. سپس با تخریب در، وارد خانه شده و طلا، پول و لوازم باارزش داخل خانه را سرقت می‌کردند.رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی ادامه می‌دهد:

با شکایت شاکیان، تحقیقات مأموران برای کشف راز این سرقت‌ها شروع شد و در نهایت کارآگاهان توانستند با بررسی سرنخ‌های به‌جامانده از دزدان، مخفیگاه آنها را شناسایی کنند. بامداد 20اسفند، این محل به محاصره پلیس درآمد و هر سه متهم درحالی‌که وانمود می‌کردند دانشجو هستند، دستگیر شدند. آنها در بازجویی‌ها به سرقت از 25خانه اعتراف کردند و این در حالی است که پس از دستگیری متهمان مشخص شد که یکی از آنها امیر، یعنی همان جوانی است که به اتهام قتل 2نفر تحت تعقیب پلیس خرم‌آباد قرار داشته و یک‌بار نیز توانسته از دست مأموران فرار کند. به گفته سرهنگ احمدی، برای هر سه متهم قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 253527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز