چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یوری لوژکوف که 15 سال بعنوان شهردار مسکو مشغول فعالیت است برای پنجمین بار به این سمت انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری نووستی، نمایندگان مجلس دومای شهر مسکو روز چهارشنبه 6 تیتر در جلسه فوق العاده از نامزدی شهردار 70 ساله کنونی برای دور بعدی بنا به صلاحدید رییس جمهور روسیه حمایت نمودند.

در جریان این رای گیری 32 نماینده از 35 نفر رای موافق و 3 نماینده رای مخالف دادند.

در همینحال رقیب لوژکوف از تبریک گفتن به خاطر انتخاب مجدد شهردار مسکو امتناع ورزید. 
  
الکساندر لبیدیف، نماینده مجلس دومای دولتی که رقیب یوری لوژکوف در انتخابات شهرداری مسکو سال 2003 بود از تبریک گفتن به رقیب سابق خود که برای پنجمین بار انتخاب شده است خودداری کرد.

لبیدیف به نووستی گفت: "برای چه باید تبریک گفت؟ اگر وی را شهروندان انتخاب می کردند من به وی تبریک می گفتم. اما زمانی که 30 نفر نماینده "دست نشانده" مجلس مسکو که در حقیقت کارمندان خرده شهرداری مسکو هستند وی را انتخاب می کنند چطور می توان به این شخص تبریک گفت؟".

نمایندگان مجلس دومای شهر مسکو روز چهارشنبه از نامزدی شهردار فعلی بنا به صلاحدید رییس جمهور برای دوره بعدی حمایت نمودند.

به اعتقاد لبیدیف  که مدت هاست از شهردار کنونی انتقادات شدیدی می کند، لوژکوف نمی تواند مسائلی که مسکو با آن دست به گریبان است را حل کند. وی تاکید کرد: "وی نمی تواند مسئله مسکن قابل دسترس را حل کند چرا که خود وی این مسئله را ایجاد کرد".

لبیدیف معتقد است که در سازمان های اجرایی دولت افراد بسیاری هستند که می توانند اداره شهر را بدون نابود کردن آن بر عهده گیرند.

وی گفت: "هر کدام از معاونین نخست وزیر برای این کار شایستگی دارند. افراد بسیاری از اطرافیان رییس جمهور می توانند زندگی در مسکو را به روال عادی بازگردانند".

کد خبر 25257

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز