همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته درختکاری از افتتاح بخشی از کمربند سبز پایتخت به مساحت ۱۳۵۰ هکتار در روز ۱۸ اسفند ماه خبر داد .

به گزارش تهران سما ، علی محمد مختاری در نشستی خبری  با بیان این مطلب و با اشاره به برنامه‌های این سازمان در هفته درختکاری گفت :در هفته درختکاری غرس نهال در هفته درختکاری انجام می‌شود که امسال نیز این روند مانند سال‌های گذشته انجام می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح بخشی از کمربند سبز تهران اظهار کرد : امسال هم روز یکشنبه 18اسفند ماه در لتمان کن 1350 هکتار کمربند سبز پیرامون شهر تهران را افتتاح می‌شود که این اقدام در راستای جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهر تهران و ساخت وسازها و همچنین ایجاد مناظر زیبا لزوم تلطیف هوا و بهبود شرایط محیط زیست انجام می‌شود .

مختاری با اشاره به مصوبه کمربند سبز جنوب تهران در سال 59 و اتمام آن در سال 68 گفت: همچنین فاز یک کمربند سبز شمال تهران نیز با مساحت 20هزار هکتار و همچنین فاز2، 50 هزار هکتار در کمیسیون زیربنایی صنعت هیات دولت و کلیات به شهرداری تهران ابلاغ شد که از سال 84 این طرح در دستور کار قرار گرفت ، به طوری که امروز 36 هزار هکتار از طرح کمربند سبز تهران به مرحله بهره برداری رسیده است و 1350 هکتار مابقی در 18 اسفند ماه به بهره برداری می‌رسد.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به توسعه فضای سبز در حاشیه تهران و بزرگراه‌ها اظهار کرد: به دستور شهردار تهران هر بزرگراهی که ایجاد می‌شود باید فضای سبز آن نیز تعبیه شود ، ضمن آن که امسال جنگل‌کاری‌ها در محدوده‌های اتوبان شهید خرازی، لتمان کمپ، جاده قدیم تهران (خروجی کهریزک)، جاده قدیم قم (خروجی شهر آفتاب)، اتوبان قم (خروجی فتح)، اتوبان شهیدبابایی و پارک جنگلی تلو انجام شده است .

وی با بیان اینکه گونه های بومی و سازگار با شرایط شهر تهران که آب هم زیاد مصرف نداشته باشند در طرح آبخیزداری دامنه جنوبی البرز کاشته می شود، گفت: طرح آب خام شهر تهران ، آبیاری قطره‌ای و بارانی در جهت صرفه‌جویی است و به جهت صرفه‌جویی از آب هایی جاری، قنوات و چاه‌ها استفاده می‌شود که بدین منظور 5 تا 10 مخزن آب ایجاد می شود تا نزولات آسمانی ذخیره شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرتهران با تاکید بر توزیع نهال رایگان در 130پارک پایتخت، اظهار کرد: در سال جاری 8 میلیون درخت غرس می‌شود و در طرح استقبال از بهار نیز قبل از سال تحویل در 15 میدان بزرگ شهر از جمله امام حسین(ع) ، راه آهن، ولیعصر ، تجریش ، کاج، صنعت ، ونک، فلکه دوم صادقیه و آرژانتین گل شاخه بریده توزیع خواهد شد .

وی با اشاره به برنامه های این سازمان در چهارشنبه آخر سال گفت: تدارکات لازم در این زمینه دیده شده که برای 12 و 13 فرودین و روز طبیعت امکانات ویژه ای در 2هزارو 50 پارک شهر تهران در نظر گرفته شده که شامل اجاق‌های سیار، آب آشامیدنی و امکانات رفاهی می‌شود، ضمن آن که مانند سال‌های گذشته در یکصد پارک بزرگ شهر تهران نماز جماعت برگزار می‌شود.

مختاری با اشاره به اینکه در سال گذشته 4 میلیون لاله در شهر تهران کاشته شد و شهروندان خسارتی به این لاله‌ها وارد نکردند، اظهارکرد: امسال 10 میلیون لاله کاشته شده که سه برابر سال گذشته بوده است و همچنین در سال جاری 120 پارک محله‌ای ، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای احداث کرده ایم که به صورت هفتگی افتتاح شدند .

کد خبر 252046
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز