مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز تهران از دستور شهردار تهران و تخصیص اعتبار در راستای تملک باغ‌های کن خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی‌محمد مختاری با بیان اینکه در پنج سال گذشته 560 میلیارد تومان تنها برای تملک باغات محدوده منطقه یک هزینه شده است، گفت: این باغ‌ها مالک خصوصی داشته‌اند و در حال حاضر تعدادی از آنها به پارک تبدیل شده و امکانات رفاهی در آن قرار داده شده است و باغ ملک هم به عنوان یک باغ ایرانی در حال احداث است.

وی اظهار کرد: همچنین 90 هکتار باغ در محور شمال شهید همت و نیز باغ‌هایی در مناطق یک،‌2، 3، 4 و 5 وجود دارد که تملک این باغات خصوصا باغات محدوده منطقه‌ 5 که در محور شمالی بزرگراه شهید همت قرار گرفته، در دستور کار سازمان پارک‌ها است.

رئیس این سازمان همچنین با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با حفظ باغات گفت: به سرعت در حال پیگیری وضعیت باغ‌ها به خصوص باغ‌های شمال شهر هستیم و باغ‌هایی هم بوده که مجوز ساخت و ساز در آن‌ها لغو شده است و بعد از دستور مقام معظم رهبری دیگر تخلفی صورت نخواهد گرفت و شهرداری پیگیری خواهد کرد.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز پایتخت، هم چنین از شناسنامه‌دار شدن تمامی باغات شهر تهران خبر داد و گفت: تمام باغات را شناسایی کرده‌ایم و در حال حاضر در حال بروزرسانی اطلاعات هستیم.

مختاری ابراز امیدواری کرد که اعتبار مورد نیاز برای تملک باغ‌ها تامین شود تا با در اختیار گرفته شدن این باغات توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز، همه مردم بتوانند از این باغات استفاده کنند.

کد خبر 250848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز