مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران گفت: فاز دوم طرح کمربند سبز شهر تهران به وسعت ۵۰ هکتار به زودی اجرا خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری با بیان این مطلب اظهار کرد: تاکنون دو فاز کمربند سبز تهران به اجرا درآمده که طی آن 39 هزار و 620 هکتاراز حاشیه و اطراف شهر تهران تحت پوشش کمربند سبز قرار گرفته اند.

وی افزود: با اجرای طرح کمربند سبز حاشیه تهران، سرانه فضای سبز برون شهری از 14.8 متر مربع به 23 متر مربع افزایش یافته که این میزان نزدیک به استاندارد جهانی است و با اجرای فاز دوم این طرح ، این میزان نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان پارک ها همچنین با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز درون شهری و استاندارد کردن آن گفت : سرانه فضای سبز درون شهری به 15.3 متر مربع در سال 91 افزایش یافته همچنین بیش از 2 هزار و 75 بوستان محلی ، منطقه ای و فرامنطقه ای نیز تاکنون در سطح شهر ایجاد شده است.

مختاری خاطر نشان ساخت: در مناطقی که بافت فشرده شهری دارند مانند مناطق 11، 7، 10 و 17 با کمبود فضای سبز مواجه هستیم که طی برنامه ایی منظم نسبت به خرید ، تجمیع و یکپارچه سازی برخی ساختمان ها در این مناطق اقدام شده و آنها را تبدیل به پارک های محله ایی کرده ایم.

کد خبر 238841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز