چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس از اعلام آمادگی مجلس برای اصلاح قوانین شکار و صید خبر داد و گفت: امروزه در کشور صید و شکار زیاد شده است.

موید حسینی

به گزارش مهر،‌موید حسینی صدر با بیان اینکه در حال حاضر حیات وحش ایران به شدت در معرض خطر است، اظهار داشت: امروزه در کشور صید و شکار زیاد شده است که این موضوع مخاطرات زیادی به همراه دارد.

به گفته وی، مجوزی که سه سال پیش برای ورود اسلحه داده شد موجب شد اسلحه‌هایی که در اختیار مردم قرار دارد ، افزایش یابد و این موضوع باعث از بین رفتن آرامش حیات وحش در کشور شده است.

حسینی صدر در ادامه با اشاره به موضوع حفاظت از محیط‌بانان نیز گفت: با توجه به حساسیتی که در مرزهای محیط زیستی وجود دارد صیانت از مناطقی که حفاظت شده هستند باید جدی‌تر شود. از طرفی باید به محیط‌بانان انگیزه داده شود اما متاسفانه اخیرا خبرهای تلخی در حوزه محیط بانان به گوش می‌رسد که این مساله نگران کننده است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس اضافه کرد: محرومیت، اخذ سلاح و ابطال مجوز صید و شکار از جمله اقداماتی است که می‌توان برای برخورد با متخلفان و خاطیان در حوزه محیط زیست بکار گرفت.

وی تصریح کرد: محیط بانان سربازان حافظ مرزهای زیست محیطی کشور به شمار می‌روند که از حیات وحش کشور به طور جدی حمایت می‎کنند بنابراین حمایت از حقوق این افراد از طرف مسئولان محیط زیست ضروری است. این افراد هم اکنون مشکلات بسیاری دارند به طوریکه حتی حقوق دریافتی آنها نیز بسیار اندک است.

حسینی صدر تصریح کرد: فراکسیون محیط زیست آمادگی اصلاح قوانین در حوزه محیط بانان و همچنین حوزه صید و شکار را دارد و هر پیشنهادی که از طرف دولت ارائه شود حتما در مجلس نیز مطرح و مورد بررسی قرار می‎گیرد.

کد خبر 252013
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز