همشهری آنلاین: مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران از جراحت شدید دو محیط بان گلستانی بر اثر ضربات تبر و چاقوی ۸ شکارچی غیرمجاز خبر داد.

حمله شکارچی ها به محیط بان گلستانی

به گزارش مهر، کیوان هوشمند با بیان این مطلب افزود: این محیط بانان عصر دیروز مورد حمله 8 شکارچی غیر مجاز قرار گرفته  و بر اثر برخورد ضربات چاقو و تبر به شدت مجروح شده اند.

به گفته وی شب گذشته محیط بانان به بیمارستان پنجم آذر گرگان منتقل شده و حال یکی از آنان وخیم گزارش شده است.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران اظهار داشت: عصر روز گذشته جمعه ساعت 17:30 دو نفر از محیط بانان استان گلستان به نام های مهدی مجنی پور و محمد تمسکنی هنگام گشت زنی در منطقه جنگلی نوهور حوالی روستای آهنگر محله متوجه صدای شلیک گلوله شده و به جستجوی منطقه پرداخته اند.

هوشمند تصریح کرد: محیط بانان پس از جستجو دو فرد مسلح را مشاهده  و زمانی که برای برخورد قانونی با شکارچیان غیرمجاز وارد عمل شده‌اند با هجوم هشت نفر مواجه شدند.مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در این باره گفت: هشت نفر شکارچی غیرمجاز با چاقو، تبر و چوب به محیط بانان حمله کرده و پس از زخمی کردن مامورین از محل متواری می‌شوند.

احمد دباغیان افزود: پس از این حادثه محیط بانان مجروح توسط عوامل اورژانس به بیمارستان پنجم آذر گرگان منتقل شده و هم اکنون تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند.

محیط بان مهدی مجنی پور بر اثر برخورد تبر از ناحیه پیشانی و بر اثر برخورد چاقو از ناحیه بازوی راست به شدت آسیب دیده است.احمد دباغیان گفت: مهدی مجنی پور پس از انجام عمل جراحی هم اکنون به بخش منتقل شده است.اما محیط بان محمد تمسکنی از ناحیه صورت، بازو، هر دو کتف و کمر مورد اصابت چاقو قرار گرفته است و چاقویی که از ناحیه پشت وارد بدن وی شده باعث پارگی در ناحیه ریه شده است.

وی افزود: به دلیل شرایط نامناسب و انتقال محمد تمسکنی به بخش مراقبت‌های ویژه اجازه حضور و تصویربرداری از وی صادر نشده است . شرایط محمد تمسکنی وخیم گزارش شده و وی پس از انجام عمل جراحی هم اکنون در بخش ICU بیمارستان پنجم آذر گرگان تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: عاملین حمله به محیط بان شناسایی شده اند و تلاش برای دستگیری ضاربین از سوی پلیس اطلاعات و امنیت استان گلستان آغاز شده است.

کد خبر 250533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز