گروه بورس: تازه‌ترین خبر‌ها حکایت از آن دارد که بورس انرژی در تلاش است نفت خام را تا پایان سال روی رینگ عرضه ببرد.

نفت

علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی در همین رابطه با شرکت ملی نفت نشست مشترکی برگزار کرد. او درباره نتایج این نشست به همشهری گفت: شرکت نفت تلاش مجدانه‌ای برای عرضه نفت خام در بورس انرژی دارد.

آخرین گام‌های عرضه

گویا آخرین تلاش‌ها برای عرضه نفت خام در بورس انرژی در حال به ثمر رسیدن است. خبر‌های موثقی وجود دارد که بالاخره نفت خام تا پایان سال در بورس انرژی عرضه می‌شود. ظرف چند روز آینده بورس انرژی منبع تحولات جدید است و آخرین خبر‌ها در مورد عرضه نفت خام اعلام می‌شود. روز گذشته بورس انرژی و شرکت ملی نفت در یک نشست مشترک آخرین راهکار‌های عرضه نفت خام در بورس انرژی را بررسی کردند اما تا لحظه انتشار این خبر جزئیات این نشست روشن نشد ولی خبر‌های دیگر حاکی از آن است که ظرف چند روز آینده طلسم 10ساله عرضه نفت در بورس انرژی شکسته خواهد شد. عرضه نفت خام در بورس از این جهت اهمیت دارد که می‌تواند پس از یک دوره زمانی ایران را به مرجع قیمت‌گذاری منطقه تبدیل کند.

طرح اولیه تاسیس بورس نفت در سال1379 نوشته شد اما از آن زمان تاکنون به دلایل مختلفی عرضه نفت خام در بورس انرژی به نتیجه نرسید. حتی 2سال پیش نفت خام برای نخستین‌بار در بورس کالا عرضه شد که به‌دلیل اختلاف بر سر نحوه قیمت‌گذاری پس از 9بار عرضه با شکست مواجه شد. در چنین شرایطی ایده اولیه راه‌اندازی بورس نفت تبدیل به ایده تاسیس بورس انرژی شد و اکنون بورس انرژی در تلاش است که موضوع عرضه نفت خام در بورس انرژی را برای همیشه حل کند. بر همین اساس از سال‌جاری عرضه میعانات گازی برای نخستین‌بار در بورس انرژی آغاز شد و قرار است حجم عرضه این محصول نیز در سال آینده افزایش یابد.

به‌زودی مشخص می‌شود

برای اطلاع از آخرین شرایط عرضه نفت خام در بورس انرژی به سراغ سیدعلی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی رفتیم. از او پرسیدم آیا قرار است نفت خام تا پایان سال در بورس انرژی عرضه شود؟ او توضیح داد: پس از برگزاری نشست مشترک با شرکت نفت که نشست مهمی است، آخرین خبر‌ها در مورد عرضه نفت خام در بورس انرژی مشخص می‌شود. به گفته او، بورس انرژی در تلاش است تا نفت خام هرچه سریع‌تر در بورس انرژی عرضه شود.

از او پرسیدیم آیا شرکت ملی نفت از عرضه نفت خام در بورس انرژی استقبال می‌کند؟ او گفت: بله خوشبختانه شرکت ملی نفت همکاری صمیمانه‌ای در این زمینه دارد و امیدوارم با تعامل مشترکی که در این مورد به‌وجود آمده است، زمینه عرضه نفت خام در بورس انرژی فراهم شود.

حسینی گفت: عرضه میعانات گازی در بورس انرژی اقدام مناسبی بود، امیدوارم عرضه این محصول نیز در آینده افزایش یابد بنابراین با توجه به عرضه موفقیت‌آمیز میعانات گازی در بورس انرژی امیدواریم عرضه نفت خام هم در بورس انرژی هرچه سریع‌تر با موفقیت انجام شود.

کد خبر 251942
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز