چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

معاون سابق سازمان خصوصی‌سازی در تشریح مشکلات خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس گفت: جای سؤال است چرا حالا که بدهی پرسپولیس ۶۰میلیارد تومان شده عده‌ای به فکر واگذاری سهام این باشگاه افتادند.

 اسماعیل غلامی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: 2سال پیش در سازمان خصوصی‌سازی برند باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس 42 و 45 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شد و این سازمان آمادگی‌ خود را برای عرضه سهام این دو باشگاه اعلام کرد، اما متأسفانه نمی‌دانم چرا با خصوصی‌سازی سهام این دو تیم مخالفت شد. معاون پیشین سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد: کسانی که با عرضه سهام این دو تیم در آن زمان مخالفت کردند باید بگویند که دلایل این مخالفت چه بود و چه کسانی بودند که نگذاشتند پرسپولیس و استقلال واگذار شوند. وی افزود: جای سؤال است چرا حالا که بدهی پرسپولیس 60میلیارد تومان شده عده‌ای به فکر واگذاری سهام این باشگاه افتاده‌اند؛ هر چند با وجود زیانده‌بودن باشگاه‌های فوتبال هنوز مشتری برای خرید آنها وجود دارد.

غلامی با تأکید بر اینکه سازمان خصوصی‌سازی مشکلی برای عرضه و واگذاری پرسپولیس و استقلال ندارد، گفت: واگذاری سهام این دو باشگاه مشکلات زیادی به همراه دارد که یکی از آنها عرضه سهام از طریق بورس است. معاون پیشین سازمان خصوصی‌سازی اضافه کرد: برای واگذاری سهام باشگاه‌ها از طریق بورس باید شرایط فراهم باشد؛ ازجمله اینکه شرکت‌ها سهامی عام شوند و صورت‌های مالی خود را به بورس ارائه دهند و سودآور باشند. وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس نامشخص بودن دارایی آنهاست، به‌عنوان مثال بازیکنان به‌عنوان یکی از دارایی‌های این دو تیم محسوب می‌شوند که قراردادها و مبلغ‌های آن به صوررت کامل و رسمی ثبت نمی‌شود.

غلامی درخصوص واگذاری سهام 2تیم استقلال و پرسپولیس از طریق مزایده گفت: عرضه سهام این دو باشگاه از این طریق امکان‌پذیر است به شرط اینکه حق‌الامتیاز و برند این باشگاه‌ها مجدد قیمت‌گذاری شود.

کد خبر 250212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز