همشهری آنلاین: مسئول امنیتی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در حال حاضر ۲۱ استان کشور گرفتار غباری هستند که از سوی کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه، اردن و قطر وارد کشور می‌شود.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام قاسمی‌پور با اعلام این خبر گفت: سازمان ملل سال گذشته طی آماری اعلام کرد که 800 هزار نفر جان خود را بر اثر آلودگی هوا از دست داده‌اند و بر اساس آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز 80 هزار نفر در ایران بر اثر آلودگی هوا و غبار جان خود را از دست داده‌اند.

مسئول امنیتی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: اکنون سازمان ملل و فائو اعلام کرده‌اند که ایران برای رفع مشکلات غبار و ریزگردها باید 7 میلیون هکتار از اراضی کشورهای همسایه را مالچ‌پاشی و درختکاری کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق گفته کارشناسان خارجی یک درخت 50 ساله بلوط 169 میلیون تومان قیمت دارد اما در ایران عده‌ای از مردم چنین درختی را قطع و با آن ذغال درست می‌کنند و با قیمت 50 هزار تومان به فروش می‌رسانند. درخت بلوط یکی از درختانی است که آلودگی‌ها و ریزگردها را جذب می‌کند ولی قطع بی‌رویه این درختان در جنگل‌های زاگرس ضرر بسیاری هم از جهت مادی و جسمی و هم از لحاظ معنوی به مردم وارد می‌کند و اگر این رویه ادامه داشته باشد تا چند سال آینده دیگر درخت بلوطی در زاگرس باقی نمی‌ماند.

کد خبر 251309
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز