همشهری آنلاین: معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه ذرات معلق مهمترین عامل آلودگی هوای تهران است، اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۲ تا کنون پایتخت ۱۴۳ روز هوای ناسالم داشته است.

به گزارش ایرنا، محمد رستگاری در کارگاه آموزشی «بررسی کیفیت هوای تهران در 10 سال گذشته، اقدامات و چالش‌های پیش‌رو» افزود: از ابتدای سال تا 26 بهمن ماه امسال 3 روز هوای پاک، 186 روز هوای سالم و 143 روز هوای ناسالم داشته‌ایم و خوشبختانه روزهای بسیار ناسالم و خطرناک وجود نداشته است.

رستگاری در مورد ذرات معلق نیز گفت: در روزهای گذشته ذرات معلق با قطر 2.5 میکرون آلاینده اصلی هوای تهران بوده است.

وی ادامه داد: این میزان روزهای پاک، سالم و ناسالم، نشان‌دهنده این امر است که در 57 درصد از روزها هوای تهران مطلوب و در 43 درصد آنها نامطلوب بوده است.

رستگاری با اعلام این مساله که آلاینده اصلی هوای تهران در روزهای گذشته، ذرات معلق بوده است، گفت: از ابتدای سال 92 تا کنون، ذرات معلق با قطر 2.5 میکرون، باعث آلودگی هوای تهران شده‌اند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در این کارگاه آموزشی به مقایسه وضعیت آلودگی هوا از سال 90 تا 92 پرداخت و گفت: مقایسه وضعیت هوای تهران در سال گذشته در همین مدت نشان‌دهنده این است که در سال 90، 63 درصد روزها نامطلوب و تنها 37 درصد روزها مطلوب بوده است و در سال 91 هوای تهران 60 درصد سالم و 40 درصد ناسالم بوده است.

کد خبر 249856
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز