عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از شیوع مصرف مواد‌مخدر بین دانشجویان و دانش‌آموزان، گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که در ماه‌های اخیر استفاده از مواد‌مخدر بین جمعیت دانش‌آموزی و دانشجویی سرعت گرفته و درحال افزایش است.

جواد هروی در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: بحث مواد‌مخدر در مدارس و دانشگاه‌ها از مسائلی است که به جهت منفی بودن تبعات اجتماعی آن در سطح جامعه، به‌صورت جدی به آن پرداخته نشده است.نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که ارائه ندادن اطلاعات دقیق درباره مصرف مواد‌مخدر در محیط‌های آموزشی موجب می‌شود تا برنامه‌ریزی‌های لازم و تدابیر ضروری برای رفع و کنترل این مهم اتخاذ نشود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: متأسفانه امروزه شاهدیم که شیوع مواد‌مخدر در مدارس تهران بیش از 25درصد بوده که آماری نگران‌کننده است و حتی به‌نظر می‌رسد آمار مصرف مواد مخدر بین دانش‌آموزان بیش از آنچه اعلام شده، باشد.
وی یادآور شد: باید این واقعیت را پذیرفت که در ماه‌های اخیر استفاده از مواد‌مخدر بین جمعیت دانش‌آموزان و دانشجویان حرکت سریعی داشته و درحال افزایش است.

هروی، با تأکید بر اینکه دستگاه‌های ذیربط در برابر افزایش میزان مصرف موادمخدر بین دانشجویان و دانش‌آموزان هیچ مسئولیتی را احساس نمی‌کنند، افزود: دستگاه‌های مربوطه اعم از وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش به جهت مسائل امنیتی کشور و مباحث روانی خانواده‌ها سعی داشتند تا از این قضیه استنکاف کنند.

نماینده مردم قائنات در مجلس نهم، با انتقاد از نبود آماری دقیق و درست برای مشخص شدن تعداد معتادان مواد‌مخدر در بین دانشجویان و دانش‌آموزان، تأکید کرد: متأسفانه به نسبت بیش از 4میلیون دانشجویی که در کشور وجود دارد و هرساله نیز بر تعداد این افراد افزوده می‌شود باید گفت که خیل دانشجویان و دانش‌آموزانی که آلوده به مواد‌مخدر هستند در حال فزونی است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری رشد اعتیاد در سطح جامعه، ادامه داد: بنابر آمار رسمی، نرخ رشد سالانه اعتیاد در کشور 8درصد است و به‌نظر می‌رسد اگر قرار باشد همین روند طی شود در فاصله‌ای نه چندان دور آمار معتادان کشور به مرز 20میلیون نفر نیزخواهد رسید.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه بیش از 4تا 5میلیون دانشجویی که در سطح کشور در حال تحصیل هستند می‌توان این خطر را احساس کرد که در سال‌های آتی بین 2میلیون نفر از آنها مواد‌مخدر توزیع شود.این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: براساس آمارهای سال‌های گذشته، در سال 75 بیش از 500 هزارمعتاد در جامعه وجود داشت، درسال 77 این رقم به 800هزارنفر افزایش یافت و متأسفانه در دهه گذشته تعداد معتادان کشور از مرز 4میلیون نفرهم گذشت بنابراین اگر بخواهیم ارتقای مواد‌مخدر را مورد سنجش قرار دهیم متوجه خواهیم شد امروزه آمار معتادان کشور بیش از اینهاست که متأسفانه بخشی از این معتادان نیز در بین جامعه علمی کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: درهمه جای دنیا برای جلوگیری از روند افزایش اعتیاد به‌ویژه بین دانشجویان برنامه‌ریزی درست و دقیقی در حال شکل‌گیری است اما در کشور ما از ارائه آمار دقیق معتادان خودداری می‌شود.

کد خبر 251308
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز