یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۰
۰ نفر

پس از ‌آنکه ستاد مبارزه با مواد‌مخدر اعلام کرد ۵/۱درصد دانش‌آموزان شیشه را تجربه کرده‌اند و آموزش و پرورش آن‌ را رد کرد، قرار شده طرح شیوع شناسی اعتیاد در مدارس انجام شود.

این طرح قرار است با همکاری ستاد مبارزه با مواد ‌مخدر و آموزش و پرورش انجام ‌شود. قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه بامواد‌مخدر پیش‌تر گفته بود: 1/1درصد از دانش‌آموزان شیشه مصرف می‌کنند. 4درصد هم سابقه یک‌بار مصرف شیشه را دارند. اعتیاد در دانش‌آموزان همواره با واکنش مسئولان آموزش و پرورش مواجه می‌شود. وزیر آموزش و پرورش در مورد اعتیاد دانش‌آموزان معتقد است: یک سوءتفاهم در این بخش ایجاد شده و آن اینکه بگوییم چه تعداد دانش‌آموز معتاد داریم؟ چراکه معتقدیم دانش‌آموز به‌دلیل دانش‌آموز بودنش معتاد نیست بلکه به‌دلیل داشتن خانواده‌ آلوده ممکن است به این بلا گرفتار شده باشد اما چون دانش‌آموز است باید برای ادامه تحصیل به مدرسه بیاید. فانی افزود:‌مدرسه محل تجمع دانش‌آموزان است نه محل ترویج اعتیاد چرا که ممکن است دانش‌آموز در بیرون از مدرسه به مشکلاتی دچار شده باشد و در مدرسه تجمع داشته باشد و این اشتباه است که بگوییم مدرسه محل اعتیاد است و آموزش و پرورش نیز در حد وظایفی که قانون برای این وزارتخانه مشخص کرده به وظایف خود عمل می‌کند. بر همین اساس علیرضا جزینی قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر خبر داده است که امسال طرح شیوع شناسی اعتیاد با همکاری وزارت آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

غربالگری اعتیاد کارکنان

البته شیوع شناسی اعتیاد فقط مختص دانش‌آموزان نیست و قرار است طرح غربالگری اعتیاد کارکنان نیز اجرا شود. جزینی با بیان اینکه تاکنون غربالگری اعتیاد کارکنان در دستور کار نبوده، اظهار کرد: آمار اعتیاد در بین کارکنان بسیار کم است و با توجه به اینکه آمار فعلی مربوط به 3سال گذشته است روایی دقیقی ندارد اما امسال مقرر شده اقداماتی انجام داده تا بتوانیم آماری از مبادی مطلع ازجمله سیستم‌های بازرسی و حراستی درخصوص اعتیاد کارکنان گردآوری کنیم. قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار اعتیاد در بین کارکنان دولت بالا نیست طرح غربالگری و تست عمومی اعتیاد نیز انجام نمی‌شود چرا که معتقدیم این امر در‌شأن کارکنان و کارمندان دولت نیست. وی‌ با توجه به اینکه تمام اقشار جامعه خطر اعتیاد را احساس می‌کنند، گفت: به‌نظر می‌رسد برای اینکه بتوانیم آسیب‌های این پدیده اجتماعی را کاهش دهیم باید در زمینه پیشگیری اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

کد خبر 257428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز