دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهارمین نمایشگاه «تابلوهای کوچک» که با ارائه ۷۲۲ اثر از ۳۲۵ هنرمند در گالری آریا کار خود را آغاز کرد، با پیشتازی کامبیز درمبخش و بهزاد شیشه گران به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه مانند سه دوره گذشته با هدف جمع‌آوری مجموعه آثاری که ارزش هنری آنها را اندازه اثر تعیین نمی‌کند، برای سومین بار در قالب نقاشی و طراحی آثار هنرمندان پیشکسوت و باسابقه‌ را در کنار هنرمندان جوان در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد.

در دوره های گذشته، این نمایشگاه توانسته جای خود را در میان نمایشگاه های هنری باز کند به طوری که تنها در روز افتتاحیه 134 اثر به فروش رسید که کامبیز درمبخش با فروش 10 اثر و بهزاد شیشه گران با 7 اثر پیشتاز این نمایشگاه در روز افتتاحیه شدند.

این نمایشگاه در کنار هنرمندان جوان که گاه برای اولین بار اثرشان به روی دیوار می‌رود، آثاری از کامبیز درمبخش، بهزاد شیشه گران،  رضا بانگیز، علیرضا سعادتمند، رضا هدایت، رحیم مولاییان، رضوان صادق زاده و ... را در فاصله قیمت 100 تا 350 هزار تومان برای فروش به نمایش گذاشته است.

آریا اقبال درباره علت استقبال از نماشگاه "تابلوهای کوچک" با اشاره به استمرار این نمایشگاه گفت: به گمانم حتما استمرار داشتن این نمایشگاه ها در پذیرفته شدنش از جانب هنرمندان و مخاطبین تاثیر داشته است و خود موضوع هم برای عده ای جالب بوده است.

امسال نسبت به دو سال گذشته ما متقاضیان بیشتری داشتیم. کسانی که دیگر می‌دانند چرا در ابعاد کوچک کار ارائه می‌دهند و چه موضوعاتی در ابعاد کوچک جواب مناسبی می‌گیرد و عده ای حتی فقط برای این موضوع کار می‌کنند.

در واقع برخی کارها هست که باید در ابعاد کوچک ارائه شود و اگر در ابعاد بزرگ کار شود معنایش به کلی تغییر می‌کند. مهم است هنرمند بداند هر کاری را با چه تکنیکی و در چه ابعادی کار کند.

وی با تاکید بر این نکته که در این دوره بیشترین تمرکز گالری بر این موضوع بود که کارهای با کیفیت روی دیوار گالری به نمایش گذاشته شود، درباره حضور آثار جوان ها در کنار پیشکسوت ها نیز گفت: ما یک فراخوان عمومی منتشر کردیم و از هنرمندان پیشکسوت هم جداگانه دعوت کردیم که اثر ارائه بدهند و در واقع هر کس به این موضوع علاقه داشت اثرش را ارائه داد و موضوع ما اصلا نام هنرمند نبود.

امسال بر خلاف سه دوره گذشته که نمایشگاه تابلوهای کوچک در کنار حراج برگزار می‌شد به شکلی مستقل در سال 93 برپا خواهد شد.

به گفته آریا اقبال، این اقدام برای این صورت گرفته که شود روی بخش حراج به شکل جدی تری کار کرد.

در حالی که در سه دوره گذشته نمایشگاه تابلوهای کوچک، دو دوره آن به نمایش آثار نقاشی و طراحی و تصویرسازی و یک دوره آن به عکس اختصاص داشت، قرار است در سال 93 یک دوره را نیز به ارائه آثار مجسمه های کوچک اختصاص دهد.

گالری آریا در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه‌راه شهید بهشتی، کوی زرین، پلاک ۱۰ واقع است و این نمایشگاه تا 23 اسفندماه ادامه دارد.

کد خبر 250840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز