همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی های مریم کریمی عصر جمعه ۲۵ بهمن ماه در گالری شکوه افتتاح شد.

نگارخانه

به گزارش همشهری‌ آنلاین، «آغاز فصل سرد» عنوان این نمایشگاه است که کریمی در آن هشت تابلوی پرتره با تکنیک رنگ روغن با اشعاری با خط نستعلیق به تماشای عموم گذاشته است.

او در دومین نمایشگاه انفرادی اش مسائل و مشکلات زنان در جوامع مختلف را مطرح می‌کند. اکثر زنان آثارش بر سر دو راهی هستند و باید راه زندگی که می‌خواهند در آن قدم بردارند را انتخاب کنند.

«آغاز فصل سرد» در واقع از انتخاب مسیری در زندگی می‌گوید که باعث می‌شود یک زن دلبستگی هایش را رها کرده و دچار دلتنگی های بسیار شود.

کریمی در مورد آثاری که در این نمایشگاه به تماشا گذاشته است، گفت: در این آثار سعی کردم معضلات و مشکلات زنان در زندگی را به تصویر بکشم، البته این مشکلات فقط شامل حال زنان نیست.

در واقع شامل حال تمام افرادی می‌شود که همزمان مسئولیت های مختلفی را در زندگی بر عهده دارند و باید آن ها را به بهترین نحو انجام دهند.

او اضافه کرد: من در این آثار پرتره هایی را نقاشی کردم که نگاه خاص و تاثیرگذاری داشتند و به دنبال بیان حرف خاصی بودند و بنا بر چهره افراد اشعاری را انتخاب و با قلم مو بر روی اثر آوردم.

او به صورت ناخودآگاه زنان جوان هم نسل خود را نقاشی کرده است و گوشه ای از مسائل و مشکلات زندگی آنها را در بوم هایش مطرح کرده است.

پالت رنگی هنرمند در این آثار محدود است، او در این آثار بیشتر از تونالیته های رنگ خاکستری، بنفش و سفید بهره گرفته است.

کریمی معتقد است: به دلیل آنکه در این آثار مسائل جدی را مطرح می‌کند، نقاشی هایش احتیاج به رنگ و لعاب خاصی ندارد بنابراین رنگ خاکستری را برای پرتره ها و پس زمینه آثار برگزیده و از رنگ بنفش چون رنگی معنوی و زنانه است به صورت حریری که تابلو را دو قسمت تقسیم می‌کند در تمامی آثار بهره گرفته است.

او در مورد بافت هایی که در اشعار این آثار ایجاد کرده است، گفت: قسمتی از اشعار در این تابلو ها را با کمک رنگ اکریلیک برجسته کرده و به نوعی در آن ها بافت ایجاد کرده ام، زیرا قصد داشتم آثار ریتم تکراری نداشته باشند.

مسعود فروتن کارگردان صاحب سبک تلویزیون و مجری این روزهای برنامه «یادگاری» از بازدیدکنندگان این نمایشگاه بود.

او در مورد آثار مریم کریمی در گالری شکوه گفت: از نظر من نباید گفت که کریمی آثار زنانه ای را در این نمایشگاه ارائه داده است، من مخالف این هستم که بگوییم کاری زنانه یا مردانه است و دو جنس زن و مرد را از هم جدا بدانیم.

زن و مرد یکدیگر را کامل می‌کنند و نباید بین آنها برای جداسازی خط کشید. گاهی حتی می‌توان گفت هنرمندان مرد به خوبی مسائل مربوط به زنان را مطرح کرده اند برای مثال بهرام بیضایی که در فیلم هایش مسائل زنان را به خوبی بیان می‌‌کند.

او اضافه کرد: هنرمند در این آثار از اشعاری بهره گرفته که تاثیر متن و محتوای آنها هنوز با گذشت سالها در نسل جوان با وجود اختلاف های بسیار به چشم می‌خورد. این تاثیر را می‌توان در آثار کریمی نیز مشاهده کرد از این رو نقاشی های او تحسین برانگیز است.

نمایشگاه نقاشی های مریم کریمی تا 30 بهمن ماه در گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 الی 20 از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 249624
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز