مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی گفت: نام صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی از شمولیت اصل۴۴ قانون اساسی خارج شد.

بنای تاریخی


احسان ایروانی به مهر گفت: این صندوق مقرر بود به‌عنوان یک نهاد دولتی غیرانتفاعی از همه فرایندها و فعالیت‌های احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی حمایت کند. به‌گفته وی صندوق احیا و نگهداری از بناهای تاریخی در سال89 در فهرست بنگاه‌های اقتصادی قرار گرفت و مشمول اصل44 قانون اساسی برای واگذاری به بخش خصوصی شد.

ایروانی افزود: این اقدام باعث شد تمامی فعالیت‌های مؤسسه که فاقد سود و زیان و سهامداری بود، مختل شود و وظایف قانونی آن معطل بماند. همچنین بودجه و اعتبار عمومی صندوق احیا برای سال‌های91و92 قطع، شرایط و مصایب بسیاری برای آن ایجاد شد.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: با ارائه ادله و استدلال قانونی حاکمیتی بودن و غیرانتفاعی بودن فعالیت‌های این مؤسسه در کمیته تخصصی کمیسیون اقتصادی دولت و کمیته تخصصی هیأت واگذاری، موضوع با کارگروه‌ها در جلسات تخصصی سازمان خصوصی‌سازی‌ و کمیسیون ویژه اصل44 مجلس و کارگروه تخصصی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری مطرح شد. ایروانی اعلام کرد: با پیگیری‌های زیاد هفته گذشته خروج نام صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی از شمولیت اصل44 قانون اساسی تصویب شد.

کد خبر 250780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز