کمتر از 2 هفته از اظهارات رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مبنی بر واگذاری تمامی اختیارات سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی تا پایان دولت نگذشته است که مدیرعامل صندوق احیای سازمان میراث فرهنگی از نهایی شدن طرح توجیه اقتصادی 10 بنای تاریخی در پروسه واگذاری 25‌بنا خبر داد.

توجیه اقتصادی برای واگذاری 10 بنای تاریخی

 به گفته احسان ایروانی، 10 بنای تاریخی گراند هتل در استان قزوین، کاروانسرای میاندشت وکاروانسرای دهنمکو و خانه محمدیه در استان سمنان، خانه منوچهری و خانه نجفی در استان مازندران، کاروانسرای دودهک و قلعه حاج وکیل در استان مرکزی وحمام محله حاجی در استان همدان و خانه ناصرالدین میرزا در پاکدشت ورامین تا پایان خرداد ماه سال‌جاری نهایی شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش مهر و به گفته ایروانی، ابلاغ لازم جهت تعیین شرایط قانونی و کارشناس رسمی این بناها صادر شده و به‌زودی نتیجه آن به‌عنوان ملاک قیمت و زمان پایه مزایده ارائه خواهد شد، در ادامه این فرایند ادارات کل استان‌های مرتبط درخصوص برگزاری تشریفات مزایده اجاره این بناها، امکان اقدام خواهند داشت.

مدیرعامل صندوق احیای سازمان میراث فرهنگی افزود: نشست‌های سرمایه‌گذاری با حضور بهره برداران و سرمایه‌گذاران در این خصوص تشکیل شده و به سؤالات متقاضیان پاسخ داده خواهد شد. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که نگرانی از واگذاری اختیارات سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی به معنای دادن اختیارات این سازمان به افراد خاص وابسته به جریان دولتی است.

کد خبر 219792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز