رویکرد معاون جدید میراث فرهنگی کشور افزایش تلاش برای قرار گرفتن هرچه بیشتر آثار تاریخی در فهرست میراث ملی کشور است.

آثار تاریخی

 اکنون مدیرکل میراث فرهنگی فارس از آماده‌سازی پرونده 10اثر تاریخی، فرهنگی این استان برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش فارس، فریدون فعالی گفت: با توجه به ضرورت حفظ و صیانت از آثار ارزشمند تاریخی پرونده مجموعه‌های تاریخی برای طرح و پیشنهاد در جلسه شورای ثبت آماده شده است. وی گفت: بند عمادآباد مرودشت از آثار مربوط به قرون متاخر، تپه بئرگال گراش از آثار دوره ساسانی تا قرون میانه، تل اسب کشونی و تل نارتکونی فسا مربوط به هزاره چهارم و پنجم، خانه قاجاری فاتح نی ریز، خانه گبری‌های تاودان جهرم (ساسانی قرون اولیه)، دبیرستان نمازی شیراز (پهلوی)، قدمگاه لار (ساسانی تا قرون متاخر اسلامی)، قنات‌های عینوه لار (قرون میانه اسلامی) و خانه قاجاری فروغی در شیراز مجموعه آثاری هستند که در فهرست پیشنهادی ثبت آثار ملی ایران قرار دارند. وی ثبت آثار تاریخی را نخستین گام در راستای حفاظت و صیانت از آنها دانست و افزود: با ثبت یک اثر امکان حفاظت و صیانت از آن بیشتر می‌شود.

براساس این گزارش، تاکنون 2هزار و 854اثر تاریخی فارس در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده که درصورت ثبت این 10اثر تعداد آثار ثبتی فارس به 2هزار و 864 اثر افزایش می‌یابد و فارس همچنان حائز رتبه نخست در تعداد آثار ثبت شده است.

کد خبر 217874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز