چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نقاشیخط های اسماعیل رشوند عصر جمعه دوم اسفند ماه به روی دیوار گالری شکوه می‌رود.

خوشنویسی

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه 10 اثر نقاشیخط با تکنیک ترکیب مواد و اکریلیک بر روی بوم در ابعاد 80×80 و 135×175 سانتی متر به نمایش گذاشته می‌شود.

عناصر بصری آثار رشوند ملهم از خط نستعلیق است، از نظر او خط نستعلیق فقط نوعی خط برای خوشنویسی نیست، بلکه خط نستعلیق هویت هنر ایرانی محسوب می‌شود.

آثار رشوند در این نمایشگاه ساختاری هستند به این معنا که او قبل از کار به فرم و ترکیب بندی های اثر فکر کرده و آن را حساب شده بر روی بوم منتقل کرده است؛ البته او در این روش سعی کرده احساساتش را نیز بر روی بوم آورد.

حروف در آثارش دفورمه نشده و بعضی کلمات خوانا می‌باشند، اما هنرمند خود را درگیر شعر یا متن خاصی نکرده و سعی کرده احساساتش را در قالب فرم هایی از حروف و کلمات بر روی بوم منعکس کند.

آثار رشوند از تنوع رنگی زیادی برخوردار است، او در نقاشیخط های تازه اش از کنتراست رنگی زیادی بهره گرفته و از رنگ های شاد نیز در آثارش استفاده کرده است.

وی با کمک ترکیب مواد و رنگ های اکریلیک بافت خاصی را در آثار تازه اش در این نمایشگاه به وجود آورده است.

اسماعیل رشوند متولد 1336 است. در حدود 25 سال است که در زمینه نقاشیخط فعالیت می‌کند.

او برپایی ده نمایشگاه انفرادی و حضوردر نمایشگاه های متعدد گروهی و همچنین جشنواره های بین المللی جهان اسلام و نیم قرن نقاشیخط معاصر ایران در موزه هنرهای معاصر را در کارنامه هنری خود دارد.

نمایشگاه نقاشیخط های اسماعیل رشوند تا7 اسفند ماه در گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 الی 20 از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 250241
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز