مینا شهنی: از هفته آینده تمامی کسانی که بیمه درمانی ندارند تحت پوشش بیمه درمان سازمان خدمات درمانی قرار خواهند گرفت.

عبدالرضا مصری، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، با اعلام این خبر گفت: از هفته آینده تمامی افرادی که هیچ نوع پوشش بیمه‌ای ندارند، می‌توانند از خدمات بیمه‌ای سازمان خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

وزیر رفاه با اشاره به این‌که افراد یاد شده با کمک دولت تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت افزود: این گروه از مردم با کمک 50 درصدی دولت می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند، به این معنا که 50 درصد از حق بیمه‌شان را دولت و 50 درصد مابقی را خود افراد می‌پردازند.

مصری در پاسخ به این پرسش که تعداد این افراد چقدر تخمین زده شده‌است، گفت: هیچ اطلاع دقیقی از تعداد افرادی که ممکن است در این طرح ثبت نام کرده و خواستار بیمه باشند در دست نیست، با توجه به این که هم اکنون تعداد دفترچه‌های درمانی صادر شده از افراد کشور بسیار است و دسترسی به بانک اطلاعاتی در این زمینه امکان‌پذیر نیست، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه تعداد از هموطنانمان به روش اخیر بیمه ‌خواهند شد.

وی درباره حذف همپوشانی‌های بیمه‌ای گفت: همپوشانی‌های ایجاد شده عمدتاً قانونی است، به همین دلیل نمی‌توان بسیاری از این همپوشانی‌ها را حذف کرد.

بر اساس گفته‌های وزیر رفاه، کشورمان برای حذف این نوع همپوشانی‌ها باید دولت لایحه‌هایی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و در صورت تصویب نمایندگان مجلس می‌توان امیدوار بود که قوانین جدید وضع شده هر نوع همپوشانی را از میان ببرد.

وزیر رفاه که در جلسه معارفه مدیر عامل جدید سازمان بیمه خدمات درمانی شرکت کرده‌بود با اشاره به این‌که تنها راه حل بسیار مشکلات بوجود آمده در بخش بیمه تعیین و تعریف «بیمه پایه» است، افزود: مطالعات ویژه‌ای برای حل مشکلات قانونی بیمه پایه آغاز شده‌است که در این‌باره وزارت رفاه باید برای حل تک‌تک مشکلات لایحه‌هایی را تنظیم کند و این کار نیازمند طی شدن بازه زمانی لازم است.

وی توضیح داد: یکی از مشکلات پیش رو تجمیع منابع است، به این معنا که باید تعیین شود چه میزان از منابع دولتی است که باید تجمیع شود و چه بخشی از منابع غیردولتی و نیازمند ساماندهی است. پس از تعیین این موارد و ایجاد بانک اطلاعاتی می‌توان در این‌باره به نتایج ملموس‌تری دست یافت.

در جلسه معارفه مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی، محمدصادق رجایی، از سوی وزیر رفاه و تأمین اجتماعی به عنوان مدیر عامل جدید معرفی شد.

وی که پیش از این رئیس سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح بوده است در نخستین جمله‌هایی که در حضور خبرنگاران بر زبان آورد ضمن تاکید بر این‌که بیمه‌شدگان سازمان خدمات درمانی مهم‌ترین سرمایه این سازمان هستند گفت: برای بهبود خدمات ارائه شده به بیمه‌شدگان این سازمان لازم است اقداماتی در سازمان بیمه خدمات درمانی انجام شود.

مدیر عامل جدید سازمان خدمات درمانی افزود: علاوه بر اقداماتی که باید در سازمان انجام شود، دولت، مجلس و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی نیز باید اقداماتی را برای بهبود شرایط بیمه‌شدگان انجام دهند.

رجایی افزود: نخستین گام باید شفاف‌سازی آمار بیمه‌شدگان در کشور باشد، به این دلیل که باید بفهمیم که در کشور چند نفر تحت پوشش بیمه هستند، پس از آماده سازی آمار واقعی بیمه‌شدگان می‌توان برنامه‌ریزی‌‌های لازم را در این‌باره انجام داد.

رجایی مهم‌ترین اهداف خود را حذف همپوشانی‌ در صندوق‌های بیمه‌ای در شهرها، استان‌ها و صندوق‌های متفاوت اعلام کرد.

کد خبر 24945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز