همشهری آنلاین: در آستانه یوم الله ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ، متخصصان افتخار آفرین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موفق شدند نسل جدید موشک بالستیک برد بارانی و موشک هدایت لیزری هوابه سطح و سطح به سطح را با موفقیت آزمایش کنند.

دهقان

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز دوشنبه درجمع خبرنگاران با تبریک سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دراین باره اظهار داشت : نسل جدید موشک بالستیک برد بلند زمین به زمین بارانی و موشک هدایت لیزری هوابه سطح و سطح به سطح با نام بینا با موفقیت آزمایش شد.

وی افزود : فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع با اتکال به ذات اقدس الهی و تحت زعامت مقام معظم رهبری و فرمانده معزز کل قوا و با حمایت‌های بی دریغ ملت سرافراز ایران موفق شدند تکبیر گویان دو دستاورد جدید و ارزشمند انقلاب اسلامی را در حوزه دفاعی به ملت شریف و نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران تقدیم کنند.

وزیر دفاع در تشریح موشک بالستیک بارانی که توسط متخصصان سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است گفت نسل جدید موشک بالستیک برد بلند زمین به زمین با سرجنگی بارانی برای انهدام جنگ افزارها و تجهیزات نظامی دشمن بکار گرفته می شود.

وی افزود: گریز از سامانه های ضد موشکی دشمن، قابلیت تخریب اهداف گسترده، امکان تخریب چند هدف مجزا از دیگر از ویژگی های این موشک به شمار می رود.

سردار دهقان همچنین در تشریح موشک هدایت شونده لیزری که توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است، اظهار داشت موشک بینا یک موشک هدایت شونده لیزری هوا به سطح و سطح به سطح است که قابلیت شلیک از هواپیما و انواع سکوی پرتاب زمینی را دارا است.

وزیر دفاع گفت : این موشک قادر است اهداف مهمی همچون پل‌ها، تانک‌ها، ادوات جنگی و مراکز فرماندهی دشمن را به دقت مورد اصابت قرار دهد.

وی افزود: سرعت عمل فوق العاده در از بین بردن اهداف مورد نظر، نگهداری آسان وقدرت سریع بکارگیری از ویژگی های این موشک به شمار می رود.

سردار دهقان تصریح کرد این دستاوردهای ارزشمند با وجود تحریم‌ها و فشارهای همه جانبه دشمن یک بار دیگر شعار ما می توانیم را متجلی ساخت و نشان داد انقلاب اسلامی ایران همچنان پویا به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وزیر دفاع با تبریک این موفقیت بزرگ به محضر فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف ایران و نیروهای مسلح از تلاش‌ها و مجاهدت‌های دانشمندان، متخصصان و مدیران وزارت دفاع و صنعت دفاعی که در بخش‌های مختلف با تولیدات ارزشمند خود قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به اوج رسانده اند تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 249175
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز