همشهری آنلاین: فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: حضور مردم در این انقلاب به شکلی است که حتی بعد از انقلاب هم حفظ و صیانت از انقلاب به عهده مردم است و مردم نقش اصلی را در آن ایفا می‌کنند.

علی نصیری

به گزارش تسنیم، سردار علی نصیری فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران عصر امروز در افتتاحیه اردوی راهیان نور دانشگاه‌های پیام نور استان تهران ضمن گرامیداشت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ویژگی‌های خاصی دارد که آن ویژگی‌ها دفاع مقدس و جنگ هشت ساله را مقدس کرده است.

وی با بیان اینکه انقلاب‌های مختلفی مانند انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب روسیه نیز در جهان پدید آمده‌اند، اما در آن انقلاب‌ها نیز حرکت‌هایی صورت گرفت و فردی رهبری آن را به عهده گرفت ولی خواستگاه‌های این انقلاب‌ها با یکدیگر بعضا متفاوت است، افزود: با این وجود از این انقلاب‌ها به عنوان انقلاب‌هایی تاریخی در جهان یاد می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با اشاره به تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های جهان خاطرنشان کرد: جنس انقلاب اسلامی ایران با این انقلاب‌ها متفاوت است زیرا انقلاب اسلامی بر مبنای اسلام حرکت کرد و دین محوری و نگاه دینی آن باعث تفاوت آن با سایر انقلاب‌ها شد.

وی تأکید کرد: امام (ره) در سال 42 در سخنانی از علمای اسلام می‌خواهند تا به داد دین اسلام برسند نه به داد غذا یا نان مردم و این نشانه این است که انقلاب اسلامی ایران در مسیر دین شکل گرفته است.

سردار نصیری با اشاره به اینکه رهبری امام و حضور مردم از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران است، گفت: حضور مردم در این انقلاب به شکلی است که حتی بعد از انقلاب هم حفظ و صیانت از انقلاب به عهده مردم است و مردم نقش اصلی را در آن ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی علیه ایران در حالی شکل گرفت که ایران در معادلات جهانی آن زمان نقش چندانی نداشت و دشمن حرکت نظامی خود را به شکلی طراحی کرده بود که ظرف یک هفته به نقاط استراتژیک ایران دست یابد، گفت: ملت ایران با رهبری امام (ره ) و حضور رزمندگان جان برکفی که دغدغه آن‌ها تنها اسلام، انقلاب و امام بود، در برابر این دشمن مسلح ایستادند و این نشان داد که انقلاب اسلامی ایران همواره از جنس مردم است و مردم خود از آن صیانت می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با بیان اینکه تحولاتی که امروز در کشور وجود دارد و جایگاهی که انقلاب اسلامی ایران به آن دست یافته است به برکت امام و شهدایی که این ایام به نام آنهاست، ادامه داد: امروز ضعف دنیای کفر را در برابر انقلاب اسلامی ایران را می‌بینید به شکلی که هر نقشه‌ای که در نهان خود علیه ایران برنامه‌ریزی می‌کنند به راحتی برملا می‌شود و امروز پس از گذشت 35 سال با پشت سر گذاشتن بدترین شرایط در منطقه و جهان، ایران حرف برای گفتن دارد.

وی در پایان با بیان اینکه راهیان نور امروز برای انتقال پیام نسلی که آن ایام را پشت سرگذاشته‌ و تجربه‌هایی را در اختیار گرفته‌اند، به نسل جدید است، تصریح کرد: مهمترین مسئله امروز این است که نسل امروز به نسل گذشته گره بخورد و به برکت وجود جوان‌هایی مثل شما این امر امکان پذیر است.

کد خبر 248830
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز