همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در سراسر منطقه خاورمیانه، غرب اروپا، خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز آمریکاییها در معرض رصد ما قرار دارند و هیچ نقطه ‌ای وجود ندارد که آنها بتوانند خود را مخفی کنند.

علی فدوی

تسنیم نوشت: همزمان با فرارسیدن ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌و‌گویی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز عملیات غرور آفرین والفجر 8 به تشریح آمادگی‌ها و توانمندیهای دفاعی نیروی دریایی سپاه و تهدیدات اخیر برخی مقامات آمریکایی پرداخت.

دریادار فدوی با یادآوری رویارویی ایران با آمریکا در سالهای دفاع مقدس گفت: نیروی دریایی سپاه پس از آنکه آمریکایی‌ها شرارتهای خود را در سال 65 در منطقه خلیج فارس آغاز کردند به دریا آمد و این در حالی بود که تا پیش از آن قرارگاه نوح به عنوان قرارگاه مقدم نیروی دریایی سپاه به فرمان حضرت امام (ره) در جنگ زمینی حضور داشت.

وی افزود:با شکست مفتضحانه عراق و حامیانش در عملیاتهای والفجر 8 و کربلای 5، آمریکایی‌ها نشانه‌های واضحی را مبنی بر دست نیافتن به منافع خود دریافت کردند، از این رو تصمیم گرفتند با حضور در منطقه خلیج فارس به طور مشخص در جنگ شرکت کنند.

سردار فدوی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه به محض ورورد امریکایی‌ها در خلیج فارس حرکت خود را برای مقابله با آنها آغاز کرد گفت: برای مقابله موثر کلیه توانمندی‌ها، آموزشها، سازماندهی‌ها و تجهیز و تسلیح ما بر اساس تهدید آمریکا شکل گرفت.

وی خاطر نشان کرد:در سال 66 و 67 آمریکایی‌ها تصور نمی‌کردند در پی اقدامات مذبوحانه آنها جمهوری اسلامی ایران گزینه‌هایی را در دریا به صحنه بیاورد به گونه ای که آنها با گذشت بیست و پنج سال هنوز هم از آن روزها به عنوان روزهای شرم آور برای نیروهای مسلح خود یاد کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه با اشاره به اظهارات یکی از مقامات پنتاگون در این خصوص گفت: این مقام آمریکایی در سال 1366 به صراحت اعلام کرد ناوهای اعزامی آمریکا به خلیج فارس نه تنها قادر نیستند ماموریتهای خود را انجام دهند، بلکه توانایی دفاع در برابر قایقهای تندرو سپاه را هم ندارند و بسیار آسیب پذیر می باشند.

وی با بیان اینکه مسئولین فعلی آمریکا در سالهای 1366 و 1367 سنشان اقتضا نمی‌کرد که در جریان مسائل و چالش های کلان آمریکا قرار گیرند اظهار داشت: سردمداران آمریکا لازم است با مراجعه به اسناد و مدارک نیروی دریایی آمریکا در سالهای 66 و 67 با وضعیتی که به عنوان مثال ناو" ساموئل بی را برنز "با آن مواجه شد آشنا شوند.

دریادار فدوی با بیان اینکه آمریکایی‌ها قادر به درک بسیاری از گزینه‌های ملت و انقلاب اسلامی ایران نیستند گفت: آمریکایی‌ها از حقایقی چون "هیهات من الذله" "خدا"،" انقلاب اسلامی و رهبری" نمی توانند درک کاملی داشته باشند اما شناورهای تندرو، مینهای دریایی و موشکهای ساحل به دریا را به خوبی می‌شناسند.

وی افزود: آیه ای بر سینه پاسداران انقلاب اسلامی حک شده که در آن به وضوح از بالا بردن استطاعت در برابر کفار و دشمنان یاد می‌شود ، آمریکایی ها متوجه بخشی از این توان‌مندی‌ها هستند، اما بخش عمده آنرا در صحنه عمل با تمام وجود درک خواهند کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه تاکید کرد: آمریکاییها، هم چنین با تمام وجود زمانی را که ناو آنها با بیش از 5000 خدمه و نیرو در زمان رویارویی با ایران به زیر آب خواهد رفت و لاشه آن را باید در اعماق دریا بیابند درک می کنند.

وی با بیان اینکه تمامی تحرکات دشمن در دریا مورد رصد و شناسایی نیروی دریایی سپاه قرار دارد گفت: آمریکایی‌ها امروز در موضع انفعال قرار دارند و شناورهای سپاه کوچکترین تحرکات آنها را در معرض دید و تسلط خود دارند که این تنها بخشی از توانمندیهای ما می‌باشد.

دریادار فدوی با اشاره به توانمندیهای شناوری، موشکی، هوا دریا، تکاور و پهپادی نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکا قابلیت‌هایی که آنان را به استیصال می‌کشاند را به خوبی می‌شناسد، اما زمانی مقیاس واقعی آن را درک می‌کند که جرات عملی کردن شعار حقارت بار گزینه‌های روی میز را به خود بدهد.

وی افزود: آمریکا با اطلاع از توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، استراتژی دریایی خود را به طور رسمی تغییر داد و اعلام کرد طی 20 سال آینده وارد هیچ جنگ زمینی نمی‌شود و جنگ‌های آینده آمریکا در ابعاد سایبری و دریایی شکل می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها به خوبی دریافته اند در دریا هم بیش از سایر ابعاد از وضعیت اسفباری برخوردارند اظهار داشت:آمریکایی‌ ها در صورتی که دست به حماقت بزنند شاید قادر باشند خود را در پایگاههایی که در کشورهای اسلامی است پنهان کنند، اما در دریا نمی‌توانند خود را مخفی کنند.

وی افزود: در سراسر منطقه خاورمیانه، غرب اروپا، خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز آمریکاییها در معرض رصد ما قرار دارند و هیچ نقطه ‌ای وجود ندارد که آنها بتوانند خود را مخفی کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطر نشان کرد: پاسدار انقلاب اسلامی به عنوان انسان خدا محوری که در مکتب انقلاب و تعالیم اسلام عزیز تربیت شده با احاطه به انواع توانمندی ها تا کنون در عرصه های مختلف از آزمونهای سخت و پیچیده سربلند بیرون آمده است و امروز نیز با اقتدار در سایه پیروی از ولایت اجازه نخواهد داد دشمنان کوچکترین خدشه ای را به ساحت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد سازند.

کد خبر 249008
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز