همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمنی ارتش از برنامه نزاجا برای ارتقاء برد موشک‌های این نیرو از جمله موشک فاتح ۱۱۰ خبر داد.

موشک‌های ارتش

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش،‌ از رونمایی جدیدترین دستاوردهای این نیرو در 29 فرودین خبر داد و گفت: متخصصان نیروی زمینی در طول سال تلاش می‌کنند تا دستاوردهای نوینی را برای مقابله با جنگ ناهمطراز تهیه و آماده کنند و ما نیز این دستاوردها را یا در طول رزمایش‌های مختلف و یا مناست‌هایی از جمله سالروز پیروی شکوهمند انقلاب اسلامی و یا روز ارتش رونمایی می‌کنیم.

وی در این باره به تسنیم گفت: به‌طبع، امسال نیز در حوزه‌های مختلف دستاوردهایی را بهینه‌سازی کرده‌ایم که ان‌شالله در 29 فرودین رونمایی خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به دستاوردهای موشکی این نیرو، با بیان اینکه با تلاش متخصان داخلی سال گذشته موفق شدیم موشک «نازعات» را بهینه و با موفقیت آن را در رزمایش تست گرم کنیم، تأکید کرد: امسال، هدف‌مان ارتقاء برد موشک‌هاست که این کار را در دست بررسی داریم. از جمله افزایش برد موشک فاتح110 (Fateh-110) جزو برنامه‌های ماست که به امید خدا، در صورت تصویب اعلام خواهیم کرد.

نسل چهارم موشک فاتح 110 با قابلیت نقطه‌زنی و با برد بیش از 300 کیلومتر در مرداد ماه سال گذشته با موفقیت آزمایش شده بود.

این موشک قادر است، اهداف زمینی و دریایی، نقاط تجمع دشمن، مراکز فرماندهی، سایت‌های موشکی، زاغه‌های مهمات، رادارها و سایر اهداف مورد نظر را به صورت نقطه‌ای مورد هدف قرار داده و منهدم کند.

فاتح 110 یک موشک سوخت جامد و زمین به زمین است که از آن به عنوان یکی از موشک‌های بالستیک ایران نام برده می‌شود.

کد خبر 248623
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز