چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: خانه موسیقی و هنر هریسون اجرای تکنوازی کمانچه صبا علیزاده هنرمند جوان ایرانی را به نمایش می‌گذارد.

صبا علیزاده

خانه موسیقی و هنر هریسون در .... شنبه 15 فوریه 2014 ساعت 19.39 تکنوازی صبا علیزاده و نیز اجرای آثار جدید موسیقی برای دستگاه‌های الکترونیکی موسیقی با جاستین اشر و لوئیس لوپز به اجرا می‌گذارد.

صبا علیزاده از موسیقی‌دانان جوان ایرانی و فارغ‌التحصیل مقطع کار‌شناسی از رشتهٔ موسیقی اکسپریمنتال از انستیتوی هنر کالیفرنیا است. او ‌مدرک لیسانس در رشتهٔ عکاسی‌ از دانشگاه آزاد دارد و فعالیت هنری‌اش به چند بخش تقسیم می‌شود: عکاسی‌، نوازندگی کمانچه، آهنگسازی الکترو اکوستیک. او همچنین در کارهای اکسپریمنتال، المان‌های دراماتیک نیز اضافه می‌کند.

صبا علیزاده

مجله پالم اسپرینگ لایف در باره وی نوشته است؛ صبا علیزاده آهنگساز و کمانچه نواز توانمند ایرانی است. ذوق هنری صبا علیزاده او را به سمت ارائه ترکیبی از موسیقی سنتی و الکترونیک می‌کشاند. در‌حال حاضر، او علاوه بر اجرای تکنوازی‌های صوتی با کمانچه، برای اجرای الکترو آکوستیک با هنرمندان موسیقی چون؛ جاستین اشر و لوئیس لوپز همکاری می‌کند.

حرفه موسیقی صبا در امتداد دو مسیر مجزا ، سنتی و معاصر تقسیم شده است. صبا اجرا و آهنگسازی در فرم‌های سنتی ایرانی و همچنین همکاری با دیگر سنت‌های موسیقی مانند هند ، مکزیک و ... را دنبال می‌کند.  او درساخته‌های الکترو آکوستیک تجربه بسیاری در زمینه مسائل اجتماعی و هنری کسب کرده است. صبا در حال حاضر برای اجرای این قطعات با موسیقیدنانی چون؛ جاستین اشر و لوئیس لوپز پیوسته است.

صبا علیزاده پیش از این نیز فعالیت‌های بسیاری در زمینه موسیقی، عکاسی و تئاتر داشته است. 

  • منبع: .palmspringslife
کد خبر 248529
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز