سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پیکر رحمان مرادی ، نوازنده تار و سه‌تار و فرزند فرمان مرادی سازساز نامی و پیش‌کسوت که در اثر ابتلاء به سرطان دار فانی را وداع گفته بود، صبح سه شنبه ۱۱ آذرماه از مقابل تالار وحدت تشییع و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

رحمان مرادی

به گزارش سایت انجمن موسیقی ایران، مراسم تشييع پيكر رحمان مرادي فرزند فرمان مرادي صبح امروز با حضور هنرمنداني چون داوود گنجه‌اي، داريوش پير نياكان، زيد الله طلوعي، حميدرضا نوربخش، هنگامه اخوان، شهرام صارمي، رامين آزادآور رئيس دانشگاه علمي -كاربردي فرهنگ و هنر واحد 4، دانشجويان دانشگاه و ... در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم رامين آزادآور رییس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 4 گفت:يكي از خصوصيات بارز رحمان مرادي كار كردن بدون هياهو و حاشيه بود .من اين افتخار را داشتم كه طي سالهاي گذشته با او و پدرش استاد فرمان مرادي مراوده داشته باشم .

وي ادامه داد: او به معناي واقعي كلمه يك هنرمند شایسته عرصه موسیقی ایرانی بود که از همان دوران نوجوانی نیز رگه هایی از علاقه به موسیقی ایرانی و سازسازی را در درون خود داشت به گونه اي كه در هر کلاسی شرکت می کرد بعد از مدتی به عنوان دستيار استاد به آموزش مي پرداخت.

آزادآور افزود: رحمان مرادي جزء آدم‌ترين آدم‌ها بود و اميدوارم تمامي دانشجويان او نيز اين خصوصيات اخلاقي اش را سرلوحه خود قرار دهند.

در ادامه ظريف يكي از شاگردان و دوستان رحمان مرادي به خاطره گويي از همنشيني اش با استادش پرداخت و گفت:حدود 12 سال پيش با رحمان مرادي بواسطه حضور در منزل استاد فرمان مرادي آشنا شدم و اين آشنايي تا آخرين لحظه عمر او ادامه داشت. او هميشه دوست داشت سلامتی اش را به دست بیاورد تا بتواند به قله دماوند صعود کند كه به نظرم هم اكنون رحمان در مرتفع ترین قله جهان ایستاده است که از این پس باید قدر او و دیگر هنرمندان عرصه موسیقی را بیشتر بدانیم.

داريوش پيرنياكان ديگر سخنران اين مراسم ضمن عرض تسليت به خانواده رحمان مرادي گفت: براي من بسيار سخت است كه درباره شاگرد خودم صحبت كنم . رحمان ساليان سال شاگردم بود و مي توانم بگويم يكي از بهترين و با استعدادترين شاگردانم بود.

وي ادامه داد: او تبحر بسيار خوبي در ساز زدن داشت و انساني به تمام معنا بود . هميشه خنده بر لبانش بود و هيچ گاه او را آزرده نديدم . او جواني بود كه نه تنها در زمينه موسيقي بلكه در رشته خودش (شيمي) كار كرده بود و بسيار فعاليت مي كرد.

اين نوازنده تار افزود: اين جوان نوازنده بدون كينه ورزي به كارش مي پرداخت كه به نظرم ما جامعه موسيقي بايد هم زبان و همدل باشيم و در راهي كه آرمان همه ما هست استوار قدم برداريم و بتوانيم همدلي و دوست داشتن را كه بايد در جامعه موسيقي پا بگيرد، را اجرا كنيم.

پيرنياكان بيان داشت: سعي كنيم هميشه سيم ها و نتهايمان با هم كوك باشد و همدل و هم زبان در راه موسيقي و اعتلاي آن بكوشيم و در مسير مهم آن كه همان انسانيت است قدم برداريم.

بعد از صحبت‌هاي اين نوازنده برجسته تار، شاگردان رحمان مرادي قطعه خوشه چين را اجرا كردند و سپس پيكر اين نوازنده جوان تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشييع شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین رحمان مرادی متولد اردیبهشت 1350 فراگیری تار و سه تار را نزد هوشنگ ظریف، محمدرضا لطفی، داریوش صفوت و داریوش پیرنیاکان فراگرفت.

وی از سال 75 آموزش تار، سه تار ، گروه نوازی و اجرای صحنه ای در مؤسسات و دانشگاه ها را آغاز کرد.

اجرای کنسرت های متعدد از جمله ارکستر مضرابی به رهبری استاد حسین دهلوی در فرهنگسرای بهمن و تالار وحدت، اجرای کنسرت با گروه بیدل با آواز سیتال و گروه خجسته از جمله فعالیت های وی بوده است.

همشهری‌آنلاین درگذشت این نوازنده را به پدر گرامی و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوید.

کد خبر 279943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha