همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه مناقشه برانگیزی که پیش از بازی بزرگ لیگ هاکی روی یخ این کشور پخش شد، شبکه خبری فاکس نیوز این کشور را به دلیل تداوم اتهام‌زنی به دولت به سبب حمله شبه‌نظامیان لیبیایی به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی در سال ۲۰۱۱ مورد انتقاد شدید قرار داد.

جدال لفظی اوباما با مجری فاکس نیوز

به گزارش ایسنا، به نقل از فاکس نیوز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در این مصاحبه به اتهامات مربوط به این که تیم دولت وی علت حمله شبه‌نظامیان در شهر بنغازی را کوچک شمرده است واکنش نشان داد.

در این مصاحبه مجری شبکه فاکس نیوز از اوباما پرسید چرا وی مسئول خدمات انسانی و بهداشت و درمان خود را به سبب اجرای ضعیف قانون خدمات بهداشت و درمان در سال گذشته میلادی اخراج نکرده است و در عین حال آیا در اداره درآمدهای داخلی دولت فساد وجود دارد و آیا کاخ سفید حمله تروریستی سال 2012 به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی را کم اهمیت دانسته است؟

اوباما در پاسخ گفت: برخی تصمیمات احمقانه مقصر تحقیقات اضافی اداره درآمد داخلی (IRS) در قبال گروه‌های محافظه‌کار "تی پارتی" هستند که به دنبال وضعیت معاف از مالیات بودند و این مساله در جریان جلسات استماع در کنگره حل و فصل شد.

اوباما تاکید کرد: اینگونه مسائل به این دلیل مطرح می‌شوند که شما و تلویزیون شما دوست دارید به آنها دامن بزنید.

اوریلی، مجری فاکس نیوز به اوباما گفت: بسیاری از مردم عقیده دارند تیم انتخاباتی اوباما علت حمله شبه‌نظامیان در بنغازی را که طی ‌آن چهار آمریکایی کشته شدند، کم‌اهمیت جلوه داده اما اوباما در پاسخ به وی گفت: آنها به این دلیل چنین اعتقادی دارند که افرادی مثل شما چنین چیزهایی را به آنها می‌گویند!

در ادامه اوریلی اوباما را درخصوص این که چرا "کاتلین سبلیوس"، دبیر خدمات انسانی و بهداشت و درمان خود را به دلیل مشکلات پیش آمده در فرآیند ثبت نام برای برنامه جدید بهداشت و درمان اخراج نکرده، تحت فشار قرار داد که اوباما در پاسخ گفت: اولویت اصلی من اکنون این است که اطمینان حاصل کنم این برنامه برای مردم آمریکا اجرا می‌شود.

رودست فاکس نیوز به اوباما

خبرگزاری مهر نیز در گزارشی اعلام کرد: رئیس جمهوری آمریکا از یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور به دلیل پخش بخش های از سخنان او که گفته شده بود این قسمت آزمایشی بوده و پخش نخواهد شد انتقاد کرد.

به گزارش مهر به نقل از دیلی تلگراف، "بیل او ریلی" یکی از مجریان مشهور شبکه فاکس نیوز چندی پیش مصاحبه ای را با "باراک اوباما" انجام داده بود.

پیش از آغاز رسمی این مصاحبه ریلی بخشی را بصورت آزمایشی ضبط کرده و در آن پرسش هایی در خصوص طرح خدمات درمانی اوباما که به "اوباما کر" مشهور شده و نقش دو نفر از مشاوران وی در تصویب نشدن این طرح و همچنین موضوع کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی، مطرح کرده و اوباما نیز پاسخ هایی را به وی داده بود.

همانطور که اشاره شد قرار بود این بخش از مصاحبه پخش نشود اما فاکس نیوز در یکی از ساعات پرمخاطب خود اقدام به پخش آن کرده که همین امر موجب ناراحتی اوباما و کاخ سفید شده است.

گویا اوباما در پاسخ به این پرسش ها با فراغ بال بیشتری پاسخ داده و با گمان اینکه صحبت هایش پخش نخواهند شد اظهاراتی داشته که در مواقع رسمی آنها را به زبان نمی آورد و همین امر موجب ناراحتی وی شده است.

عصبانیت اوباما از شبکه خبری فاکس نیوز

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در جریان یک مصاحبه اختصاصی با تلویزیون فاکس نیوز که به حمایت از رژیم صهیونیستی شهره است، این شبکه را به بزرگنمایی مشکلات متهم کرد و گفت: فاکس نیوز به مشکلات دامن می زند.

به گزارش ایرنا این مصاحبه پربیننده که روز یکشنبه به طور زنده از کاخ سفید پخش شد شاهد عصبانیت اوباما از خبرنگار فاکس نیوز و ملامت این شبکه تلویزیونی از سوی رییس جمهوری آمریکا بود.

خبرنگار این شبکه از اوباما درباره مشکلات بیمه درمانی و تارنمای آن سوال کرد و گفت چرا مسئولان آن را به دلیل مشکلات ایجاد شده برکنار نمی کند؟

اوباما این مساله را تمام شده دانست و گفت مشکلات به خاطر اشتباه برخی افراد نادان رخ داد.

ولی خبرنگار فاکس نیوز گفت که مردم از این قضیه ناراضی هستند.

اوباما پاسخ داد: این مسایل مطرح می شود تاحدودی به این دلیل که شما و تلویزیون شما به آن دامن می زنید.

خبرنگار همچنین به اوباما گفت مردم فکر می کنند شما عوامل و زمینه های مسبب حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی را کم رنگ نشان داده اید که اوباما پاسخ داد: اینطور فکر می کنند چون شما اینگونه به آن ها می گویید.

شبکه فاکس نیوز، وابسته به محافظه کاران آمریکا بوده و همواره از سیاست های اوباما انتقاد کرده است.

در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، این شبکه تندرو از میت رامنی، نامزد جمهوریخواهان حمایت می کرد.

یکی از محورها کلیدی برنامه های مختلف این شبکه بویژه گفت وگوهای خبری با شخصیت ها و مقام های مختلف حامی و مدافع رژیم صهیونیستی است و افرادی مانند، جان بولتون سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل و نیوت کینگریچ رییس سابق مجلس نمایندگان این کشور که به حمایت از رژیم صهیونیستی معروف هستند، همواره از مدعوین برنامه های مختلف خبری و سیاسی این شبکه هستند.

کد خبر 248252
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز