همشهری آنلاین: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه در میان تدابیر شدید امنیتی برای دیدار با مقامات ایتالیا، وارد فرودگاه رم شد.

 باراک اوباما

به گزارش شبکه سی ان ان، اوباما پس از حضور در نشست امنیت هسته‌ای در لاهه هلند که بدون حضور روسیه تشکیل شده بود، برای دیدار با مقامات ایتالیا و پاپ فرانسیس رهبر مذهی کاتولیک‌ها ، وارد رم شد.

گفتنی است؛ شهر رم از روز سه شنبه گذشته و در آستانه سفر بارک اوباما چهره ای امنیتی به خود گرفته است .

بیش از هزار نیروی پلیس ایتالیا به همراه 200 مامور امنیتی و نظامی آمریکایی با 26 خودرو ضد گلوله، ده ها تک تیرانداز و چند فروند بالگرد مسئولیت حفظ جان اوباما را در سفر دو روزه اش به ایتالیا و واتیکان برعهده دارند.

اوباما صبح پنجشنبه 93/01/07 با کاروان ریاست جمهوری شامل 26 خودرو برای دیدار با پاپ، عازم واتیکان می شود و سپس ساعت 12:30 به وقت محلی به کاخ ریاست جمهوری ایتالیا رفته و با ˈجورجو ناپولیتانوˈ همتای ایتالیایی خود دیدار و سپس ساعت 14:30 با ˈمتئو رنتزیˈ نخست وزیر ایتالیا دیدار و گفت وگو می کند.

اوباما روز جمعه نیز رم را به مقصد عربستان سعودی ترک می‌کند؛ جایی که با عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی دیدار خواهد کرد.

سفر اوباما به کشورهای اروپایی در شرایطی صورت می گیرد که واشنگتن با مواضع روسیه درخصوص بحران اوکراین و تمایل شدید مردم منطقه کریمه به روسیه و جدایی از اوکراین مخالفت می کند.

کد خبر 254028
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز