جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دولت اوباما دریابان مایکل راجرز را که اداره امور خدمات سایبری را در نیروی دریایی آمریکا بر عهده دارد به عنوان رئیس جدید آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) معرفی کرد.

مایکل راجرز

بی بی سی نوشت: او در رأس آژانس امنیت ملی (NSA) به عنوان رئیس فرماندهی سایبری ارتش ایالات متحده جایگزین ژنرال کیت الکساندر خواهد شد.

این رسانه در ادامه نوشته است: ادوارد اسنودن پیمانکار سابق NSA که در حال حاضر در روسیه است اسناد داخلی زیادی از این آژانس را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

رویترز گزارش داد: دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در پی رسوایی‌های شنود و شیوه‌های نظارت جرم،‌ مایکل راجرز را که هم‌اکنون سمت مدیر خدمات سایبری نیروی دریایی آمریکا را بر عهده دارد، پیشنهاد داد.

در بیانیه‌ای، چاک هاگل وزیر دفاع آمریکا که هم‌اکنون در لهستان به سر می‌برد اعلام کرد: آژانس امنیت ملی دوره‌ای بحرانی را سپری می‌کند و دریابان مایکل راجرز توانایی‌های فوق‌العاده و منحصر به فردی در اداره آژانس خواهد داشت.

اگر کنگره آمریکا کاندیداتوری مایکل راجرز را تایید کند، وی جانشین کیث الکساندر خواهد شد که از سال 2005 این آژانس را رهبری می‌کرده و از ماه مارس سال گذشته بازنشسته شده است.

همچنین رئیس آژانس امنیت ملی، فرامین سایبری نظامی نیروهای آمریکایی را که از سال 2010 به منظور هماهنگی عملیات دفاعی و تهاجمی الکترونیکی به وجود آمده‌اند، اداره می‌کند.

کد خبر 247753
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز