همشهری آنلاین: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: مراسم سالروز پرشکوه‌ترین استقبال تاریخی ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه صبح شنبه ۱۲ بهمن همزمان با فرود هواپیمای حامل حضرت امام (ره) در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد با حضور اعضای بیت امام و مسئولان لشکری و کشوری برگزار می‌شود.

دهه فجر

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، سید قاسم بی‌نیاز با اشاره به اینکه در روز 12 بهمن 1357، پرشکوه‌ترین استقبال تاریخی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت و حضرت امام پس از 15 سال هجرت، پا به خاک میهن اسلامی گذاشتند، اظهار داشت: ورود پیروزمندانه امام خمینی (ره) به وطن، لحظه پایان بخش نظام سلطنت استبدادی و آغاز دوران توسعه ملی و اسلامی ایران عزیز در اذهان ایرانیان به عنوان تصویری تاریخی ثبت شده است و به همین مناسبت در سالروز لحظه ورود امام خمینی(ره) به ترمینال یک در روز 12 بهمن مراسمی با عنوان آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: مراسم سی و پنجمین سالگرد انفجار نور، لحظه نشستن هواپیمای حامل رهبر کبیر انقلاب امسال با حضور و سخنرانی فرزند یادگار امام حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام دعائی نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی سخنرانان دیگر این مراسم هستند.

بی نیاز یادآور شد: در مراسم امسال در فرودگاه مهرآباد استاد ابوالقاسمی قاری بین‌المللی به قرائت قرآن خواهد پرداخت و یکی از گروه‌های موسیقی سمفونی کشور به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: فیلم "پرواز انقلاب" در این مراسم پخش و سپس اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد فرود هواپیمای حامل امام را در ساعت 9 و 27 دقیقه و 30 ثانیه صبح اعلام می کند.

وی اظهار کرد: سرودهای انقلابی در این مراسم با حضور استاد شاهنگیان به صورت زنده اجرا خواهد شد.

بی نیاز تصریح کرد: در این مراسم از بیت امام(ره) و چهره‌های مختلف سیاسی- اقتصادی- اجتماعی و هنرمندان صدا وسیما دعوت شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: در این برنامه از برخی چهره‌های فرهنگی، هنری و اجرایی که در زمان ورود حضرت امام به فرودگاه مهرآباد به انجام وظیفه‌ مشغول بودند تجلیل خواهد شد.

یادآور می‌شود در 12 بهمن 1357 به مناسبت ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) گروهی از دانش‌آموزان سرود خمینی ای امام را در سالن فرودگاه اجرا کردند و دانشجویی به نمایندگی از جامعه دانشجویان متنی را در خوشامدگویی امام (ره) خواند، متنی که گفته شد شهید مطهری آن را نوشته شده بود.

حضرت امام(ره) در بیاناتی در فرودگاه مهر آباد تهران گفتند: من از عواطف طبقات مختلف ملت تشکر می‌کنم. عواطف ملت ایران به دوش من بارگرانی است که نمی‌توانم جبران کنم. ایشان ضمن اشاره به اینکه طرد شاه از کشور قدم اول پیروزی بود، همگان را به وحدت کلمه و ادامه مبارزه تا قطع کامل ریشه‌های فساد ترغیب کردند. ایشان سپس از آنجا عازم بهشت زهرا شدند.

کد خبر 247763
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز