همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی به همراه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و مدیران دیگر، امروز (جمعه) به منظور بازنگری در فرایندهای فرودگاهی به خصوص در بخش‌های خدمات رسانی، از بخش‌های مختلف فرودگاه مهرآباد تهران به ویژه راه‌های دسترسی به آن بازدید کرد.

عباس آخوندی

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز صبح (جمعه) از تمام مسیرهای منتهی به فرودگاه مهرآباد از جمله خیابان‌های پرواز، اوج و معراج بازدید و تردد و پارک وسایل نقلیه را در این خیابان‌ها مورد بررسی قرار داد.

در ادامه این بازدید وزیر راه و شهرسازی و هیات‌ همراه در مقابل ترمینال‌های یک، دو، سه و چهار فرودگاه مهرآباد حضور یافتند و از نزدیک روند تردد و خدمات رسانی را مشاهده و مورد بررسی قرار دادند.

همچنین امروز وزیر راه و شهرسازی و هیأت همراه از محوطه ایرساید، تاکسی وی الفا و اپرون غربی و شرقی فرودگاه مهرآباد بازدید کردند.

بنابر این گزارش وزیر راه و شهرسازی در این بازدید از روند احداث پارکینگ‌های طبقاتی مقابل ترمینال دو مطلع شد. این پارکینگ از ظرفیت 2500 دستگاه برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور سال آینده تکمیل و به‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد. با بهره‌برداری از این پارکینگ ظرفیت پارکینگ‌های موجود در مقابل ترمینال دو فرودگاه مهرآباد به 3800 موقعیت پارک خواهد رسید.

این پارکینگ به‌صورت BOT با اعتبار 315 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال ساخت است. پس از این بازدید، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها به اتفاق هیات همراه با حضور در اداره‌کل فرودگاه‌ مهرآباد طی نشستی به بررسی مسائل این فرودگاه پرداخت.

فرودگاه مهرآباد دارای 40 موقعیت پارک هواپیمای مورد استفاده ایرلاین های داخلی و خارجی می باشد (با احتساب 6 موقعیت پارک هواپیمائی صها که موقعیت اختصاصی شرکت صها می باشد و طبق قرارداد درآمدی و طبق نظر کارشناس رسمی دادگستری بابت سرریز پارک هواپیماهای هدایت شده به پارکینگ صها به فرودگاه مهرآباد حق السهم پرداخت می شود.)

همچنین فرودگاه مهرآباد دارای 38 تاکسی وی می باشد که تعدادی از آن در رمپ نظامی نیروی هوایی بوده و مورد استفاده هواپیماهای نظامی قرار می گیرند و تعدادی ما بین دو باند می باشند که زمانی که نشست و برخاست نباشد مورد استفاده قرار می گیرد (کمتر مورد بهره برداری قرار می گیرد) و تعدادی در طرف رمپ کشوری می باشند که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

تاکسی وی‌های مورد استفاده شامل تاکسی وی 1 ابتدای باند، تاکسی وی 3 در کنار تاکسی وی 1، تاکسی وی 5 از پست 29 به موازات باند تا ابتدای باند، تاکسی وی 33 از رمپ Neiv تا پست 29 به موازات باند، تاکسی وی 34 بین موقعیت شمال و جنوب پارکینگ شرقی به موازات باند، تاکسی وی 13 ساختمان جدید ایمنی زمینی (جلوی آشیانه ایران ایر عبور می کند)، تاکسی وی 37 از باند 29 راست و رمپ صها، تاکسی وی 38 انتهای باند 29 راست تا پایگاه قدر و تاکسی وی 11 از باند 29 راست خارج و تا پارکینگ ایمنی زمینی است.

فرودگاه مهرآباد در حال حاضر دارای دو باند با مشخصات باند 29 چپ یا 11 راست با ابعاد 60×4038 متر و باند 29 راست یا 11 چپ به ابعاد 45×3992 متر است.

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در سال ۱۳۱۷ ساخته شده‌است. این فرودگاه در بخش غربی تهران واقع شده و نام خود را از روستای مهرآباد که پیشتر در آن منطقه قرار داشت گرفته‌است. این فرودگاه مجهز به سامانه‌های آی‌ال‌اس و وی‌اوآر است.

کد خبر 248635
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز