همشهری آنلاین: رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن از تشکیل دهمین جلسه شورای ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم خبرداد و گفت: در این جلسه تسهیلات ویژه اساتید و قاریان برجسته کشور جهت شرکت در این طرح به تصویب رسید.

قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدتقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن از تشکیل دهمین جلسه شورای ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم خبرداد و گفت: در این جلسه تسهیلات ویژه اساتید و قاریان برجسته کشور جهت شرکت در این طرح به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در جلسه سه‌شنبه 8 بهمن 92 شرایط دریافت‌کنندگان این تسهیلات جهت اخذ مدرک تخصصی قاریان و مدرسان به تصویب رسید که این موارد در قالب اطلاعیه شماره «2» دبیرخانه طرح ارزیابی بر روی سایت شورای عالی قرآن منتشر شده است.

در این جلسه آقایان سیدعلی سرابی، حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور، حجت‌الاسلام حسینی، دکتر امیرمحمود کاشفی، دکتر محمدحسین سعیدیان، احمدابوالقاسمی، محمدتقی میرزاجانی، دکتر سعید رحمانی، علی صالحی‌متین، حسن زرنوشه و احیاء چراغی حضور داشتند.

اطلاعیه شماره 2 به شرح ذیل است:

تسهیلات پیش‌بینی شده برای اساتید و قاریان ممتاز و شرایط دریافت کنندگان این تسهیلات، جهت اخذ مدرک تخصصی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم

قاریان
الف ) نفرات اول تا سوم مسابقات سراسری ، نفرات اول و دوّم مسابقات بین‌المللی ایران و مالزی و قاریانی که حداقل داری 10 اثر ممتاز قرائت ( که به تأیید کمیته فنی شورای ارزیابی برسد) باشند، جهت شرکت در درجات2 ، 3 و 4 معاف از آزمون ورودی می‌باشند.
ب ) نفرات اول و دوم مسابقات سراسری، نفرات اول و دوّم مسابقات بین‌المللی ایران و مالزی و قاریانی که حداقل داری 10 اثر ممتاز قرائت ( که به تأیید کمیته فنی شورای ارزیابی برسد ) باشند، در صورتی که سن ایشان بالای 40 سال باشد، به غیر از معافیت از آزمون ورودی، تقویم اجرایی طرح و نحوه اجرای آزمون‌ها در مورد ایشان قابل انعطاف خواهد بود و زمانی که اعلام آمادگی نمایند با درنظر گرفتن شرایط و توانمندی‌های ایشان، آزمون آنان برگزار خواهد شد. ضمناً کتبی یا مصاحبه‌ای بودن آزمون‌ها هم در برخی مفاد، به انتخاب خود ایشان خواهد بود .

همچنین مختار هستند به جای شرکت در آزمون‌های نظری و عملی، در دوره ویژه آموزش و ارتقای شورای عالی قرآن حضور مستمر و فعال داشته باشند که با توجه به محتوای غنی پیش‌بینی شده، این دوره ویژه به منزله پشت سرگذاشتن موفق آزمون‌ها خواهد بود.

مدرسان
اساتید و مدرسانی که دارای آثار آموزشی، مکتوب، صوتی، تصویری و نرم‌افزاری ( که به تأیید کمیته فنی شورای ارزیابی برسد ) باشند ، همچنین سابقه تدریس موفق در عرصه قرائت به مدت 15 سال داشته باشند و سن ایشان هم بالای 40 سال باشد، تقویم اجرایی طرح و نحوه اجرای آزمون‌ها در مورد ایشان قابل انعطاف خواهد بود و زمانی که اعلام آمادگی نمایند، با درنظر گرفتن شرایط و توانمندی‌های ایشان، آزمون آنان برگزار خواهد شد. ضمناً کتبی یا مصاحبه‌ای بودن آزمون‌ها هم در برخی مفاد، به انتخاب خود ایشان خواهد بود.

لازم به ذکر است به ازای هر سال داوری در مسابقات بین‌المللی، یک سال و حداکثر پنج سال از 15 سال سوابق تدریس ایشان کسر خواهد شد.

همچنین این گروه از مدرسان مختار هستند به جای شرکت در آزمون‌های نظری و عملی، در دوره ویژه آموزش و ارتقای شورای عالی قرآن، حضور مستمر و فعال داشته باشند که با توجه به محتوای غنی پیش‌بینی شده، این دوره ویژه، به منزله پشت سرگذاشتن موفق آزمون‌ها خواهد بود.

تذکر: مدت زمان اعطای تسهیلات مورد اشاره، ظرف 3 سال آینده پیش‌بینی شده است.

کد خبر 247698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز