همشهری آنلاین: نرم‌افزار جامع علوم قرآنی کاشف توسط یکی از کارشناسان پارک علم و فناوری استان سمنان طراحی، پیاده‌‍‌سازی و آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، محمد میرشاهی طراح این نرم‌افزار گفت: با توجه به نیازی که در حوزه علوم قرآنی احساس می‌شد، تصمیم به طراحی این نرم‌افزار گرفتیم.

میرشاهی ضمن اشاره به امکان ترجمه قرآن به 40 زبان در این نرم‌افزار گفت: امکان جستجو بین معانی مختلف قرآن به دو صورت متناظر با آیات و یا جستجو در کل متون، قابلیت قرائت قرآن بر اساس جزء یا سوره انتخابی، امکان مشاهده کل قرآن بر اساس سوره انتخابی یا جزء انتخاب شده، قابلیت خروجی گرفتن از سوره منتخب یا جزء انتخابی به همراه معنی مربوطه بصورت PDF، قابلیت انتخاب نوع تفسیر (تفسیر تفصیلی و تفسیر آیه به آیه) در تفسیر المیزان و استخاره قرآنی از امکانات این نرم‌افزار است.

وی افزود: این نرم‌افزار دارای تفسیر المیزان شامل بیست جلد و تفسیر نمونه شامل بیست و هفت جلد است و امکان قرائت سوره‌ها با صدای استاد شهریار پرهیزگار را دارد.

طراح نرم‌افزار جامع علوم قرآنی کاشف گفت: نرم‌افزار قرآنی کاشف قابل سفارشی‌سازی بوده و به درخواست کاربر می‌توان صدای دیگر قاریان را نیز جهت قرائت به نرم‌افزار اضافه کرد.

کد خبر 245506
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز