مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضاپیمای چینی چانگ‌ئه۳ پس از فرود بر سطح کره ماه فعالیت‌های خود را آغاز کرده و تصویری پانوراما از سطح ماه را به ثبت رسانده‌است.

ماه

براساس گزارش فاکس‌نیوز، از آخرین‌باری که کسی روی ماه ایستاد 40 سال می‌گذرد،‌اما اکنون به لطف آژانس فضایی چین و جادوی اینترنت می‌توان به صورت مجازی روی ماه قدم زد زیرا آژانس فضایی چین اولین تصویر 360 درجه رنگی که توسط فضاپیمای چانگ‌ئه۳ به ثبت رسیده را منتشر کرد.

در این تصویر منظره خاکستری و سنگی سطح ماه دیده می‌شود،‌درست مشابه آنچه در ماموریت‌های آپولوی ناسا که در سال‌های 1969 تا 1972 انجام شدند از ماه به ثبت رسیده‌بود.

ماه

این تصویر شاید نمادی از تلاش‌های بی‌وقفه چین در فعالیت‌های فضایی‌اش باشد. مقامات فضایی چین اعلام کرده‌اند تا 10 سال دیگر فضاپیمایی سرنشین‌دار را به سطح ماه ارسال خواهند کرد.

این تصویر پانوراما در 15 دسامبر سال گذشته به ثبت رسیده‌ و ثبت آن سه روز به طول انجامیده‌است. همچنین نمایشی تعاملی از این تصویر 360 درجه از سطح ماه را می‌توان در اینجا مشاهده کرد. این تصویر که ترکیبی از چند عکس پانوراما است توسط عکاسی به نام اندرو بدروف ترکیب و ویرایش شده‌است.

ماه

چین سومین کشوری است که پس از آمریکا و شوروی توانسته با موفقیت روی ماه فرود بیاید. فضاپیمای چانگ‌ئه۳ دارای تجهیزات علمی،‌دوربین، و ماهنوردی کوچک به نام یوتا است.

کد خبر 246749
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز