سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۶
۰ نفر

انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا برای نخستین بار در تاریخ ۲۵ساله جوایز خود جایزه داریل اف.زانوک بهترین تهیه‌کننده سال را به‌طور مشترک به ۲ فیلم «جاذبه» و «۱۲سال بردگی» اعطا کرد.

فیلم جاذبه

 به گزارش اسکرین دیلی، مراسم اهدای جوایز سالانه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا در هتل بورلی هیلتن برگزار شد و برندگان 3 بخش سینمایی، انیمیشن و آثار تلویزیونی جوایز خود را دریافت کردند.

نام برندگان بخش فیلم‌های سینمایی از زبان بن افلک بازیگر سرشناس هالیوودی اعلام شد و آلفونسو کوارون و دیوید هیمن برای جاذبه و 12سال بردگی برد پیت، استیو مک‌کویین، آنتونی کاتاگاس، جرمی کلاینر و دد گاردنر برندگان مشترک جایزه داریل اف. زانوک بهترین تهیه‌کننده سال لقب گرفتند. «حقه‌بازی آمریکایی»، «جازمین غمگین»، «کاپیتان فیلیپس»، «باشگاه خریداران دالاس»، «او»، «نبراسکا»، «نجات آقای بنکس» و «گرگ وال‌استریت» در این بخش رقابت می‌کردند.

جاذبه با 10نامزدی اسکار یکی از پرامیدترین فیلم‌های مراسم اهدای جوایز آکادمی هنرها و علوم تصاویر متحرک است و 12سال بردگی هم نامزد دریافت 9جایزه اسکار است. انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا فیلم «یخ‌زده» را به عنوان بهترین انیمیشن سال برگزید و انیمیشن‌های «خانواده کرود»، «من نفرت‌انگیز 2»، «حماسه» و «دانشگاه هیولاها» از کسب جایزه بازماندند. جایزه بهترین مستند هم به «ما راز می‌دزدیم: داستان ویکی‌لیکس» رسید.

جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا در سال‌های اخیر معیاری مهم برای پیش‌بینی نامزدها و برندگان جوایز اسکار بوده است. از 24برنده قبلی انجمن تهیه‌کنندگان، 17برنده، اسکار بهترین فیلم را هم از آن خود کرده‌اند. در 6سال گذشته برنده‌های PGA و آکادمی اسکار یکسان بوده‌اند. آخرین دوره‌ای که انتخاب انجمن تهیه‌کنندگان و اسکار متفاوت بود به سال‌2006 بازمی‌گردد. در آن سال انجمن لیتل میس سان‌شاین را برگزید اما اسکار بهترین فیلم به مردگان مارتین اسکورسیزی رسید.

 

کد خبر 246568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز