همشهری‌آنلاین: داوری ۱۱ هزارو ۶۸۶ اثر نقاشی و انشاء ارسالی به دبیرخانه جشنواره آسمون شهرمون به پایان رسید و ۵۰ اثر نقاشی و ۲۰ اثر انشاء به عنوان آثار برتر این جشنواره برگزیده شدند.

آسمون شهرمون

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، سیدجمال هادیان طبائی زواره مدیر کل روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران و دبیر جشنواره آسمون شهرمون از پایان داوری آثار ارسالی به این جشنواره خبر داد و افزود: داوری آثار رسیده طی روزهای هشتم و نهم بهمن ماه انجام شد.

وی در ادامه افزود: بیش از 11 هزار و 686 اثر در بخش نقاشی و انشاء به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که 699 اثر در بخش انشاء و ده هزارو 975 اثر در بخش نقاشی توسط داوران این جشنواره بررسی شد.

هادیان در ادامه با اشاره به همکاری تعدادی از هنرمندان و نویسندگان کشورمان در داوری آثار، خاطر نشان کرد: داوری بخش نقاشی را علی هاشمی شهرکی، کیانوش غریب‌پور و بنفشه احمدزاده از اعضای هیأت مدیره انجمن تصویرگران کتاب کودک، و داوری بخش انشاء را نیز محسن هجری، جعفر توزنده جانی، حدیث لزر غلامی از اعضای هیأت مدیره انجمن نویسندگان کتاب کودک بر عهده داشتند.

دبیر جشنواره آسمون شهرمون! افزود: هیأت داوران پس از بررسی 2 روزه آثار، 50 اثر نقاشی و 20 اثر انشاء را به عنوان آثار برتر برگزیده‌اند.

آسمون شهرمون به روزهای پایانی نزدیک می شود

هادیان طبائی زواره همچنین به بازدید احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورا از جریان داوری آثار اشاره کرد و گفت: حضور رئیس شورا و حمایت اعضا از این جریان فرهنگی انگیزه برگزار کنندگان را دو چندان کرده است و امیدواریم برگزاری این جشنواره بتواند گامی هر چند کوچک برای کمک به رفع معضل آلودگی هوای تهران باشد.

وی گفت: ارسال 20 اثر نقاشی و انشاء توسط کودکان ناتوان جسمی به دبیرخانه از جمله موضوعات مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر تهران در هنگام بازدید از جریان داوری آثار بود. به همین منظور اعضای شورا تأکید کردند که از این کودکان در آیین پایانی جشنواره به صورت ویژه قدردانی شود.

گفتنی است جشنواره آسمون شهرمون! باهدف رساندن پیام آثار و عواقب آلودگی هوای پایتخت از نگاه کودکان در قالب نقاشی و انشاء به مسئولین و متولیان این حوزه توسط روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران در حال برگزاری است و در آیین پایانی که 17/11/92 برگزار می‌شود و در این آیین از 70 نفر از کودکان و نوجوانان برگزیده با جوایز نفیسی قدردانی خواهد شد.

کد خبر 247704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز