همشهری آنلاین: فیلم نامزد اسکار «گرگ وال‌استریت» برای دومین هفته پیاپی صدرنشین گیشه سینماهای جهان شد.

فیلم خارجی

به گزارش ایسنا، کمدی سیاه «گرگ وال‌استریت» جدیدترین ساخته «مارتین اسکورسیزی» با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» این هفته با رقم زدن فروش 36 میلیون دلار، برای دومین هفته پیاپی عنوان پرفروش‌ترین فیلم‌ سینمای جهان را از آن خود کرد.

این فیلم با فروش 36 میلیون دلاری در این هفته مجموعه فروش خارجی خود را به 85 میلیون دلار رساند تا در فروش جهانی تا کنون 183 میلیون دلار در سینماهای آمریکا و جهان کسب کرده باشد.

فیلم «گرگ وال‌استریت» که این هفته پرفروش‌ترین فیلم‌ سینماهای جهان شد نیز با فروش 5.5 میلیون دلاری در 651 سالن سینما پرفروش‌ترین فیلم کشور آلمان بود.

فیلم جدید «اسکورسیزی» با فروش 5.9 میلیون دلار از 496 سالن سینمای انگلیس نیز فروش خود را در این کشور به 17.7 میلیون دلار ارتقا داد.

انیمیشن «منجمد» جدیدترین ساخته کمپانی دیسنی نیز با فروش بالغ بر 20 میلیون دلار از محل سینماهای 52 کشور جهان فروش خارجی خود را به بیش از 462 میلیون دلار ارتقا داد تا با رسیدن به مجموعه فروش جهانی 810 میلیون دلاری‌اش، سومین محصول استودیو والت دیسنی است که به این میزان فروش رسیده است.

انیمیشن «منجمد» این هفته با پشت سرگذاشتن «شیرشاه» عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن اصلی تاریخ سینما را پس از «در جستجوی نمو» از آن خود کرد و در فهرست پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما نیز در مکان هفتم قرار گرفته است.

سینماهای انگلیس تاکنون 57.7 میلیون دلار برای کمپانی خالق «منجمد» به ارمغان آورده است و پس از آن آلمان (45 میلیون دلار)‌، فرانسه (41 میلیون دلار) و روسیه (33 میلیون دلار) بهترین بازارهای فروش این انیمیشن بوده‌اند.

فیلم نامزد اسکار و برنده جایزه گلدن گلوب‌ «دوازده سال بردگی» ساخته «استیو مک‌کوئین» نیز این هفته با فروش 9.6 میلیون دلاری از سینماهای 29 کشور جهان مجموع فروش جهانی خود را به رقمی بالغ بر 80 میلیون دلار رساند.

کد خبر 247530
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز